۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82864198
T T
۰ نفر
كارنامه نظام اسلامی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی درخشان است

اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: كارنامه نظام اسلامی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و بهبود شاخص های سلامت در نقاط مختلف كشور درخشان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراك، افزود: رعایت عدالت در تخصیص اعتبار به نقاط مختلف كشور به خصوص تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط كم برخوردار كشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه دولتمردان بوده و موفقیت های زیادی نیز در این بخش به دست آمده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های استاندارد و با كیفیت درمانی سرمایه ماندگار و عام المنفعه استان محسوب می شود و بخش عمرانی سلامت باید به صورت ویژه و كاربردی طراحی شود تا ظرفیت پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشد.
امام جمعه اراك بیان كرد: با توجه به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان آیت الله خوانساری و محدودیت فضا و امكانات لازم، توسعه این مركز درمانی بیش از هر مسئله ای در استان ضرورت داشت كه امروز با همت خیران و پیگیری مدیران استانی محقق شد.
وی اظهار كرد: بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت به عنوان یك كارویژه كلیدی می تواند نقش مهمی در تكمیل و تجهیز اماكن پزشكی داشته باشد كه باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی بیان كرد: با توجه به شرایط ویژه بیماران بیمارستان آیت الله خوانساری اراك، نسبت به جذب كادر پرستاری و خدماتی این مجموعه درمانی باید دقت شود و با وجود موفقیت متقاضیان در گزینش های قانونی باید مقوله اخلاق و تقوا نیز مورد نظر باشد.
وی در ادامه سخنان خود اصل پیشگیری را بسیار كم هزینه تر از درمان عنوان كرد و گفت: میزان آلودگی هوای شهرهای بزرگ استان به خصوص اراك باید به صورت كارشناسی سنجش شود ودستگاه های مسئول نسبت به این مهم چاره اندیشی كنند.
آیت الله دری نجف آبادی تدوین برنامه های كاربردی در راستای نهضت پیشگیری از بیماری ها و اصلاح الگوی زیستی و تغذیه ای آحاد جامعه را از مهمترین تكالیف حوزه سلامت در استان مركزی عنوان كرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اراك نیز در این آیین گفت: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراك در پنج هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
دكتر حسن طاهر احمدی افزود: بیش از 80 میلیارد ریال از هزینه ساخت طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری از سوی خیران و بقیه از منابع داخلی دانشگاه علوم پزشكی اراك تامین شده است.
وی افزود: 200 پرستار و نیروی خدماتی برای طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری نیاز است كه مقدمات جذب 77 پرستار و 28 نیروی خدماتی فراهم شده است و مراحل گزینش را می گذرانند.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراك با همت بلند خیران ایجاد شده كه این اقدام جای تشكر و قدردانی دارد.
سید مهدی مقدسی افزود: تكمیل زودهنگام این طرح سلامت افزایش انگیره در سایر خیران را در پی دارد و باید از خیران مشاركت كننده در ساخت طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراك در همایشی تجلیل شود.
وی بیان كرد: مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ملی 200 میلیارد ریال را در اختیار نمایندگان قرار داده كه هر 2 نماینده اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خواستار هزینه آن در بخش سلامت هستند.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای پرداخت 800 میلیارد ریال اعتبار بیمارستان ولی عصر (عج) نیز دستورات لازم اخذ شده است و به زودی محقق خواهد شد.
وی گفت: تجهیز درمانی و تامین نیروی انسانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراك نیز با جدیت از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت دنبال می شود.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) از طرح های مهم ملی است و تخصیص اعتبارات آن 100 درصد است اما به دلیل هزینه های جاری بالای دولت بخشی از این اعتبارات به سال آینده موكول شده است.
مقدسی بیان كرد: بیمارستان 617 تختخوابی اراك از طرح های ضروری در حوزه سلامت در مركز استان است كه با مشاركت شركت كره ای قرار است انجام شود و تحقق این مهم با جدیت دنبال می شود.
علی اكبر كریمی نماینده دیگر مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اشاعه فرهنگ كار خیر در جامعه امری ضروری است و باید ظرفیت بسیار گسترده كارهای خیر مردمی منتاسب با نیازها هدایتگری شود تا بیشتری بهره وری از آن حاصل آید.
وی بیان كرد: ایجاد اعتماد لازم در مردم برای جذب كمك ها اهمیت ویژه ای دارد كه باید این مهم در حوزه سلامت مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع برگه وقف در راستای جمع آوری كمك های خرد نیكوكاران اقدام بسیار ارزشمند و خوبی بود كه بایددر طرح های دیگر حوزه سلامت نیز عملیاتی شود.
وی گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری غیردولتی است و موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و باید همه تلاش ها برای تهیه طرح جامع این بیمارستان صورت گیرد.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در دیدار 2 هفته گذشته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، بحث تكمیل تجهیزات بیمارستان آیت الله خوانساری، نیروهای متخصص مورد نیاز و اورژانس هوایی در استان مركزی مطرح شد و اقدام های خوبی در دست پیگیری است.
وی تاكید كرد: طرح بیمارستان زنان در اراك كه توسط یك خیر در حال ایجاد است و بیمارستان سوانح سوختگی كه توسط پتروشیمی شازند آغاز شده از اقدامات زیرساختی در حوزه سلامت استان مركزی محسوب می شود
16 واحد بیمارستانی استان مركزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نیز خصوصی در اراك و ساوه وجود دارد.
3017/6013/3005/