۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82864253
T T
۰ نفر
انتخابات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پكن برگزار شد

پكن - ایرنا - انتخابات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پكن امروز جمعه با حضور شماری از فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در پكن برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این انتخابات كه با حضور 'علی اصغر خاجی' سفیر ایران در چین و در سفارت كشورمان در پكن برگزار شد 5 عضو اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین شعبه پكن همراه با یك عضو علی البدل و همچنین دو بازرس همراه با یك عضو علی البدل انتخاب شدند.
رئیس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در این آیین گفت: اتصال سه اتاق پكن، شانگهای و گوانجو به هم در دستور كار این اتاق قرار دارد.
حسن توانا با بیان اینكه ثبت سراسری اتاق بازرگانی پكن از چهار سال پیش در حال پیگیری است اظهار كرد: همزمان با این ثبت اتصال اتاق های شانگهای و گوانجو به پكن برای جذب سرمایه گذاری های، معرفی توانمندی ها و افزایش صادرات ایران به چین در دستور كار قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه دولت چین پس از ثبت اتاق های بازرگانی موظف به پاسخ گویی به آنها است ادامه داد: از این رو دولت چین روند ثبت را با دقت نظر بیشتری انجام می دهد.
به گفته وی، معرفی اتاق بازرگانی پكن در كشور چین از 2 سال قبل به جد در دستور كار قرار گرفته است و هم اكنون در مجامع اقتصادی چین شناخته شده است.
وی اضافه كرد: در نتیجه این تلاش، یادداشت تفاهم های گسترده ای با طرف های چینی به امضا رسیده است و علاوه بر آن برخی یادداشت تفاهم های دیگری نیز با اتاق های بازرگانی ایران در استان های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، یزد و البرز نیز به امضا رسیده است.
وی افزود: این اتاق پل ارتباطی بین تاجران و بازرگانان ایران با چین و برعكس است و در این راستا نیز هیات مدیره تمام تلاش خود را برای سهولت انجام این كار می كند.
او گفت: در سال گذشته همایشی برای شناساندن ظرفیت های ایران و تاجران كشورمان در پكن برگزار شد كه حدود 85 درصد از شركت كنندگان آن را فعالان اقتصادی چین از سراسر این كشور تشكیل داده اند.
وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش تخصصی حمل و نقل از سوی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم پكن خبر داد و گفت: به علت مصادف شدن زمان این همایش با حادثه سانچی مقرر شد در آینده برگزار شود.
توانا ادامه داد: این اتاق هم اكنون بر گردش نخبگان و ایده های جدید تاكید دارد و در این راستا اقدام شناسایی و دعوت آنان برای تدوین و انجام برنامه های جدید كرده است.
در پایان این انتخابات آقایان حسن توانا، مهرداد توكلی، مجید شماعی زاده، حسن رضایی و ارسطو پور حیدری به عنوان اصلی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پكن و آقای احسان توانا نیز به عنوان عضو علی البدل این اتاق انتخاب شدند.
همچنین در این انتخابات آقایان نوید مجلسی به عنوان بازرس اصلی و احمد یارمحمدی به عنوان عضو علی البدل بازرسی انتخاب شدند.
اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین با هدف حمایت از فعالیت های بازرگانی میان دو كشور ایران و چین و با رسالت توانمندسازی، فرصت سازی، كارآفرینی و ارزش آفـرینـی بازرگانان و نیز در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، خدماتی و ایجاد موازنه تجاری بین دو كشور ایران و چین تشكیل شده است.
این نهاد اقتصادی تنها تشكل رسمی و قانونی بازرگانان ایرانی مستقر در چین است كه با تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور مدنی چین معرفی شده است.
اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین - پكن از سال 2008 فعالیت خود را آغار و در سال 2015 با همراهی اتاق های شانگهای و گوانگجو، اتاق سراسری بازرگانی ایرانیان مقیم چین را تشكیل داد.
بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی كه در مناطق شمالی چین مستقر هستند تحت حمایت و پوشش اتاق پكن قرار دارند.
وظایف و برنامه های این اتاق شامل برگزاری نشست های تخصصی بازرگانی و سرمایه گذاری، شركت در نمایشگاه های مختلف، برگزاری دیدار و نشست با اتاق های بازرگانی تخصصی چینی در مناطق مختلف چین، هماهنگی و اعزام گروه های بازرگانی و سرمایه گذاری چینی به ایران و شناسایی و معرفی فرصت های متعدد تجاری به اعضای خود می است.
فعالیت های اتاق در قالب كارگروه های تخصصی كه مجموعه هایی مركب از اعضای حقوقی اتاق هستند و به علت برخورداری از زمینه های مشابه فعالیت، دارای دغدغه ها، مشكلات و فرصت های مشابه نیز هستند تعریف شده است.
این كارگروه ها به صورت دوره ای نشست هایی جهت همفكری و هم افزایی تشكیل داده و نتایج این نشست ها را در قالب راهكارها و پیشنهادهای تخصصی به منظور اجرایی و عملیاتی كردن آن به نحو مقتضی به هیأت مدیره ی اتاق ارائه می كنند.
در حال حاضر شركت های عضو اتاق براساس تخصص و زمینه كاری و با برخورداری از سابقه و تجربیات مرتبط و قابل قبول در خصوص فعالیت های تجاری و بازرگانی با چین در قالب پنج كارگروه به فعالیت می پردازند.
**آساق**1904**