۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82864883
T T
۰ نفر

عضو خبرگان رهبری :

گفتمان مطالبه گری باید عمومی شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82864883
گفتمان مطالبه گری باید عمومی شود

كرمان - ایرنا - نماینده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت : گفتمان مطالبه گری معقول را باید عمومی كنیم چرا كه با تحقق این امر اركان حكومتی زیر ذره بین ملت قرار گرفته و میزان انحراف ها به حداقل خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، امان الله علیمرادی روز شنبه در نشست خبری با رسالنه ها ضمن تبریك پیشاپیش سال نو افزود: مجلس خبرگان با تشكیل هیات اندیشه ورز مورد تاكید مقام معظم رهبری به دنبال این هست كه گفتمان مطالبه گری را عمومی كند تا حقی از كسی در جامعه اسلامی ضایع نشود.
وی گفت :رهبر معظم انقلاب اسلامی از سومین اجلاس نمایندگان خبرگان تكلیف كردند كه هیأت اندیشه‌ ورز در مجلس خبرگان تشكیل شود.
نماینده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه ساختارسازی برای هیأت اندیشه‌ ورز از ماموریت ‌های اصلی مجلس خبرگان است ،گفت: بنابراین مطالعات هیات اندیشه ورز مبنای مطالبات مردم قرار خواهد گرفت .
وی با بیان اینكه انقلاب ما با بسیاری از انقلاب های دنیا تفاوت اساسی دارد ،گفت: ملت ما انقلاب كردند لذا همه ملت باید انقلاب را حفظ كند و ملت باید به معنای واقعی از مسئولان مطالبه كنند و اگر ملت عقب رانده شود خللی بین حاكمیت و ملت بیافتد بسیاری از آسیب ها به وجود خواهد آمد.
نماینده مردم كرمان در خبرگان رهبری تاكید كرد: مردم صاحبان انقلاب هستند لذا باید هرجا انحرافی به وجود آمد جلوی آن را بگیرند.
حجت الاسلام علیمرادی به نقش موثر رسانه ها در رساندن صدای مطالبات مردمی به مسئولان اشاره و گفت: رسانه ها باید ملت را در صحنه نگه داشته و آنان را مطالبه گر بار بیاورند و مردم نیز باید بر مسئولان سروری كنند و اگر اینگونه باشد انقلاب ماندگار می ماند و اگر مسئولی پاسخگو و بدهكار نبود باید با آن برخورد شود .
نماینده مردم كرمان در خبرگان رهبری گفت: این یك قاعده دینی است كه همواره مسئولیت های خود را بشناسیم و درست آنها را انجام دهیم.
حجت الاسلام علیمرادی گفت : انسان قبل از اینكه از او حسابرسی شود باید از خود حسابرسی كند و این آموزه ای دینی است كه باید ملاك عمل تك تك ما ایرانیان بخصوص مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینكه سنت پاسخگویی و سئوال كردن باید در جامعه رونق جدی پیدا كند و افرادی كه مسئولیتی بر عهده آنها گذارده شده آماده پاسخگویی باشند گفت: مردم نیز سنت پاسخگویی را اصل امور خود قرار دهند.
حجت الاسلام علیمرادی گفت: نماینده مردم در پرسیدن سئوال از مسئولان خبرنگاران هستند لذا انتظار می رود اصحاب رسانه نشست های پرسش و پاسخ از مسئولان را خود میزبانی و برگزار كنند.
وی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه افسران خط مقدم پیشتازی برای دستیابی به اهداف انقلاب هستند.
حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی این است كه اخلاق دینی و اسلامی در جامعه حاكم شود و با آسیب شناسی لازم در این هیات اندیشه ورز راه حل جبران كاستی ها شناسایی خواهد شد.
3029/ 5054