۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82865050
T T
۰ نفر
اجراي طرح آرامش بهاري در 300 امامزاده مازندران آغاز شد

ساري - ايرنا - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران از آغاز اجراي طرح آرامش بهار در 300 بقعه امامزادگان استان خبرداد و گفت : بقاع اين امامزادگان تا 15 فروردين سال آينده ميزبان مسافران نوروزي خواهد بود .

حجت الاسلام ابراهيم حيدري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين كه امسال 26 امامزاده بيشتر از تعطيلات نوروزي سال گذشته ميزبان طرح آرامش بهاري هستند ، افزود كه يكصد واحد سوئيت و 724 زائر سرا در اين اماكن آماده ارائه خدمات به مسافران است .
وي از سطح بندي بقاع ميزبان طرح آرامش بهاري براي تعطيلات نوروزي پيش رو خبر داد و گفت كه بقاع بر اساس ميزان حضور و استقبال زائران ، موقعيت مكاني و چگونگي دسترسي افراد به آنها به چهار سطح ويژه ، درجه 1 ، درجه 2 و درجه 3 تقسيم شده اند.
مديركل اوقاف مازندران با اعلام اين كه سطح بندي تنها در برپايي كمپ هاي پذيرائي و اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي تاثير دارد ، افزود كه اين تقسيم بندي هيچ تاثيري در ارائه خدمات به مسافران نوروزي نخواهد داشت .
حيدري گفت كه اداره اوقاف با هدف بهره برداري معنوي از فضاي بقاع متبركه و امامزادگان در ايام تعطيلات نوروزي و تبليغ و ترويج فرهنگ وقف ، طرح آرامش بهاري را در اين بقاع متبركه اجرا مي كند .
مازندران بر اساس آمارهاي رسمي امسال ميزبان بيش از 50 ميليون نفر شب مسافر و گردشگر بود .
ميراث فرهنگي مازندران اعلام كرد كه براي تعطيلات نوروزي پيش رو بيش از 800 هزار نفر شب ظرفيت اقامت رسمي و غير رسمي پيش بيني شده است.
استقبال سفر به مازندران از اقصي نقاط كشور در ايام تعطيل بويژه تعطيلات نوروزي و تابستان سبب مي شود تا گردشگران و مساران با كمبود فضاهاي اقامتي مواجه شده و به چادر خوابي در خيابان ها و معابر روي بياورند.
2096/1654