۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82868809
T T
۰ نفر
سفرهاي نوروزي استان بايد كمترين مخاطرات جاده اي را داشته باشد

مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: بايد با افزايش تمهيدات ايمني در جاده ها، شرايطي را فراهم كرد كه سفرهاي نوروزي مردم به اين خطه با كمترين مخاطرات سپري شود.

به گزارش ايرنا عليرضا رشيديان، پنجشنبه در نشست ستاد اجرايي خدمات سفر خراسان رضوي افزود: تامين امنيت و آرامش زائران اصلي ترين هدفي است كه دنبال مي شود از اين رو بايد تمام تلاشها براي تحقق آن صورت پذيرد.
وي بيان كرد: حوادث جاده اي نيز از مواردي است كه بايد براي كاهش آن از طريق ايمن سازي جاده ها و فرهنگسازي اقدام كرد و در اين راستا بايد نقاط حادثه خيز جاده هاي استان شناسايي و اقدامات لازم براي ايمن سازي آنها انجام شود.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: همچنين در مسيرهاي حادثه خيز بايد فضاهايي براي رفع خستگي رانندگان وجود داشته باشد و رانندگان نيز از ادامه سفر در مواقع خستگي خودداري كنند.
رشيديان تاكيد كرد: براي تامين امنيت و آرامش زائران و مجاوران تمام تلاش خود را انجام مي دهيم.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه ايام شهادت امام هادي(ع) به پايان رسيد، از امروز برنامه هاي شاد و مفرحي در مشهد با حال و هواي بهاري و رعايت آرامش و رفاه مجاوران اجرا مي شود كه پيش از اين در ايام اوج سفرها، كمتر به آن توجه مي شد.
وي با بيان اينكه امسال بيشتر از ساير سالها براي مجاوران و تامين آرامش آنها تلاش مي شود، افزود: دولت در ايام تعطيلات نوروزي تعطيل نيست و تمامي دستگاه هاي امدادي، خدمات زيربنايي، امنيتي و انتظامي در استان مشغول كار هستند.
استاندار خراسان رضوي در ادامه با تشكر از فعاليت هاي پليس و پليس راهور در لحظه سال تحويل و مراسم سخنراني مقام معظم رهبري در هسته مركزي شهر بيان كرد: پليس راهنمايي رانندگي با همكاري آستان قدس و شهرداري، اقدامات ترافيكي خوبي در اين مراسم انجام دادند و رواني حركت جمعيت را رقم زدند.
رشيديان با بيان اينكه تا كنون بيش از 4 ميليون زائر و گردشگر به استان وارد شده اند، افزود: اين آمار بيانگر رشد پنج درصدي ورود زائر به استان نسبت به مدت مشابه پارسال و گرايش بيشتر به سفر به استان است.
وي ادامه داد: امسال تسهيلات خوبي براي آسان سازي سفر زائران نظير تخفيفات ويژه مراكز اقامتي ديده شده است و هم اكنون بيش از 90 درصد هتل هاي مشهد تكميل ظرفيت هستند.
استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: بايد در خصوص اقدامات و برنامه هاي ويژه از جمله برنامه فرهنگي نوروزگاه كه امروز در آرامگاه فردوسي و 2 نوروزگاه ويژه در مرزهاي مشترك استان با افغانستان و تركمنستان برگزار مي شود، به صورت لحظه اي اطلاع رساني شود تا همگان از اين برنامه ها آگاه شوند.
* جلوه هاي شهري مشهد نمايان شود
شهردار مشهد نيز در اين نشست تاكيد كرد: جلوه شهري مشهد بايد براي جذب زائران و گردشگران در ايام نوروز به مردم نشان داده شود.
قاسم تقي زاده خامسي گفت: در كلانشهر مشهد در آستانه استقبال از بهار اقدامات مختلفي صورت گرفته و گل كاري هاي سطح شهر، به اين شهر جلوه خاصي بخشيده است.
وي تاكيد كرد: در كنار جذابيت و محوريت حرم مطهر رضوي بايد ساير جذابيتهاي اين كلانشهر نيز نشان داده شود.
تقي زاده خامسي ادامه داد: موضوع اقامت زائران و گردشگران موضوع مهمي است و بايد با دقيق تر شدن آمار مشخص شود چه تعداد از زائران در چه اماكني اقامت مي كنند.
شهردار مشهد ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از 2.5 ميليون نفر زائر و گردشگري كه در ايام نوروز امسال تا كنون به مشهد سفر كرده اند تنها 500 هزار نفر در اقامتگاه ها و هتل ها اقامت كرده اند و بايد مشخص شود مابقي زائران در چه مكانهايي سكونت گرفته اند.
در آستانه نوروز 86 نماد گل در سطح شهر مشهد طراحي و نصب شده، 13 ميليون بوته گل در سطح شهر كاشته شده و بيش از 110 نماد و اثر هنري نيز در ايام نوروز به نمايش درآمده است.
چهار ميليون و 108 هزار و 197 مسافر در بازه زماني 24 اسفند پارسال تا اول فروردين جاري از مبادي ورودي مختلف وارد استان خراسان رضوي شده اند.
از اين تعداد 2 ميليون و 468 هزار و 78 نفر با 5 درصد رشد نسبت به پارسال وارد مشهد شده اند.
7505/5132