۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82868973
T T
۰ نفر
عملیات احداث سومین كارخانه شیرآلات در گرمی مغان شروع شد

اردبیل - ایرنا- عملیات اجرایی سومین كارخانه شیرآلات بهداشتی (نوآوران) روز پنجشنبه با حضور استاندار اردبیل در شهرستان گرمی مغان شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این سومین واحد تولیدی شیرآلات بهداشتی اجرایی در شهرستان گرمی مغان می باشد. دهه فجر پارسال فاز نخست كارخانه شیرآلات قهرمان در این شهرستان به بهره برداری رسید و بلافاصله عملیات اجرایی كارخانه شیرآلات آویسان نیز در آن شروع شد.
اكبر بهنامجو استاندار اردبیل در آیین شروع عملیات اجرایی كارخانه شیرآلات نوآوران گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت سه هكتار با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 400 نفر احداث می شود.
وی بیان كرد: با حذف بروكراسی اداری، مجوزهای احداث این كارخانه در كمترین زمان ممكن صادر شده است.
وی بیان كرد: اشتغال مهمترین اولویت دولت در استان اردبیل است و ماموریت ویژه ما در سال جاری ایجاد اشتغال برای 20هزار نفر و حل بخشی از مشكلات بیكاری در استان می باشد.
ابراهیم امامی فرماندار گرمی مغان نیز گفت: 11 برند معروف شیرآلات در كشور فعالیت می كنند كه از این تعداد سه برند معروف دراین شهرستان سرمایه گذاری كرده و با هماهنگی های صورت گرفته سه برند دیگر نیز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی كرده اند.
وی تاكید كرد كه با انجام این سرمایه گذاری ها، شهرستان گرمی به قطب تولید شیرآلات بهداشتی تبدیل شده و اقتصاد آن رونق خواهد گرفت.
او یكی از دغدغه های اصلی دولت در این شهرستان را اشتغال دانست و بیان كرد: با ایجاد زنجیره تولید و بكارگیری نیروهای بومی در واحدهای در حال احداث زمینه اشتغال برای بیكاران منطقه فراهم شده و مشكل بیكاری جوانان نیز برطرف می شود.
امامی با اشاره به حذف مقررات زاید در سرمایه گذاری گفت: ازاقدامات مثبت مجموعه مدیران ادارات شهرستان درسال های گذشته می توان به تسهیل شرایط سرمایه گذاری اشاره كرد كه نتیجه این روند به ثمر نشستن حضور سه مجموعه عظیم صنعتی شیرآلات در گرمی مغان می باشد.
حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی مغان نیز در دیدار نوروزی با استاندار اردبیل گفت: این روزها با اقدامات مثبت دولت روند توسعه رو به جلو را در این شهرستان تجربه می كنیم .
به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در سفر به گرمی با خانواده شهید والامقام معرفت اكبری و امام جمعه این شهرستان دیدار كرده و از نمایشگاه صنایع دستی ، ستاد خدمات سفر و مجموعه گردشگری دریاچه گیلارلو بازدید كرد.
طرح نهال كاری از شهر گرمی تا دریاچه گیلارلو با 3500 اصله نهال نیز با حضور استاندار اردبیل امروز شروع شد.
گرمی مغان در 110 كیلومتری شمال اردبیل واقع می باشد.
6016/3006
۰ نفر