۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82869476
T T
۰ نفر

6 بوستان شاخص زنجان آماده اسكان مسافران نوروزي است

۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82869476
6 بوستان شاخص زنجان آماده اسكان مسافران نوروزي است

زنجان - ايرنا - سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري زنجان گفت: پنج پارك و يك بوستان شاخص در ورودي و خروجي هاي شهر زنجان با اتخاذ تمهيدات لازم آماده اسكان مسافران نوروزي است.

فرهاد رفيعي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس پاركهاي ملت، بانوان، ارم و پارك جنگلي گلستان و بوستان مسافر واقع در ورودي هاي شرقي و غربي شهر زنجان براي اسكان و استقرار مسافران در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: قبل از سال نو كارهايي از قبيل بررسي تاسيسات لوله كشي آب، مسائل بهداشتي و نور پردازي هاي آن انجام گرفته و در نوروز نيز طبق برنامه ريزي ها كارهاي نظارتي به همراه نواقص احتمالي آن انجام مي شود.
رفيعي افزود: يكي از اقدامات مهم اين سازمان براي استقبال از مسافران نوروزي نصب المان در ميادين مختلف شهري بود كه در اين راستا با بهره گيري از نظرات صاحب نظران 9 نماد انتخاب شد.
وي بيان كرد: اين 9 نماد نصب شده نوروزي با بهره گيري از 38 طرح ارائه شده به اين سازمان ارائه و انتخاب شده كه در نوع خود و در مقايسه با سال هاي گذشته به نوعي نوآوري محسوب مي شود.
سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري زنجان ادامه داد: به عنوان نمونه سفره هفت سين ميدان بسيج شهر علاوه بر معرفي اين فرهنگ، معرفي فضاي گردشگري شهر زنجان نيز لحاظ شده است.
وي يادآوري كرد: اين سفره هفت سين به ابعاد يك سوم واقعي پل مير بهاء الدين (زنجان چايي) ساخته و پهن شده كه استقبال بي شمار گردشگران و مسافران را به همراه داشته است.
رفيعي افزود: علاوه بر آن نمادهاي خاص نوروزي نيز براي چهار پل زير گذر زنجان نيز نصب شده كه پيام هاي مختلفي را براي رهگذران به همراه دارد.
وي بيان كرد: هم اكنون مساحت پاركهاي اصلي و محله اي ، ميادين و فضاي سبز شهر زنجان 6 ميليون و 161 هزار و 455 متر مربع است كه سرانه فضاي سبز به ازاي هر نفر 14.29 متر مربع است ، در حالي كه نرم كشوري بين هفت تا 12 متر مربع اعلام شده و زنجان وضعيت مناسبي در اين بخش دارد.
سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري زنجان خاطرنشان كرد: هم اكنون 93 درصد فضاي سبز شهر زنجان با آب خام و هشت درصد با آب آشاميدني آبياري مي شود.
وي بيان كرد: با توجه به برنامه ريزي انجام گرفته از طريق آبهاي زير سطحي ، فاضلاب هاي رها شده و با استفاده از تصفيه خانه موردي براي استفاده فضاي سبز به آب خام تبديل خواهد شد كه براي اولين بار انجام مي گيرد.
به گزارش ايرنا، شهر زنجان به عنوان مركز استان سه منطقه شهرداري و 430 هزار نفر جمعيت دارد.
شهر زنجان 95 پارك و 64 فضاي سبز و ميدان دارد.
7320/8068