۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82870080
T T
۰ نفر
گردشگران استقبال خوبي از نمايشگاه صنايع‌ دستي چابهار كردند

چابهار - ايرنا - برگزاري نمايشگاه صنايع‌ دستي، سوغات و غذاهاي محلي استان هاي مختلف كشور در منطقه آزاد چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان با استقبال بسيار خوبي از سوي گردشگران و مسافران نوروزي مواجه شده است.

به گزارش ايرنا افتتاح اين نمايشگاه از جنس حمايت از كالاهاي ايراني نقش مهمي در افزايش توليدات داخلي و اشتغالزايي براي مردم بومي به ويژه زنان دارد.
نامگذاري سال جديد با نام 'حمايت از كالاي ايراني' از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي فرصت خوبي براي برپايي چنين نمايشگاههاي صنايع دستي، سوغات و غذاهاي محلي در سراسر كشور است.
اين نمايشگاه با حضور 14 استان كشور در منطقه آزاد چابهار افتتاح شده و تا پايان تعطيلات نوروزي براي خريد عموم مسافران و گردشگران داير است.
ارائه انواع غذاهاي محلي سيستان و بلوچستان و صنايع دستي زنان و مردان بلوچ و سيستاني در اين نمايشگاهها مي تواند علاوه بر اشتغال و سود آوري به معرفي آداب و رسوم و فرهنگ غني اين منطقه به مردم سراسر كشور كمك كند.
مدير گردشگري سازمان منطقه آزاد چابهار روز شنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين نمايشگاه توليدات صنايع‌ دستي و سوغات در 80 غرفه توسط 300 صنعتگر از 14 استان كشور ارائه شده است.
طاهره شهركي افزود: اين نمايشگاه تا پايان تعطيلات نوروزي ميزبان مسافران و گردشگران است تا بتوانند سوغات، هدايا و كالاي اصيل اقوام ايراني را تهيه كنند.
وي گفت: 30 عنوان برنامه متنوع فرهنگي و تفريحي ويژه گردشگران نوروزي در اين منطقه در حال اجراست.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي منطقه آزاد چابهار تصريح كرد: اين سازمان امسال براي اقامت، پذيرايي و تفريح مسافران نوروزي اقدامات خوبي را انجام داده و برنامه هاي متنوع فرهنگي، ورزشي، هنري و گردشگري نيز پيش بيني كرده است.
وي افزود: برگزاري 11 جشنواره، ورزش هاي آبي ساحلي، جنگ هاي شادي، واليبال ساحلي، رقابت هاي رالي، كارناوال متنوع ثابت و خياباني، جت اسكي، عرضه غذاهاي سنتي و محصولات صنايع‌ دستي و تفريحات دريايي از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي مسافران است.
به گزارش ايرنا، 420 منطقه تفريحي، طبيعي، تاريخي و گردشگري سواحل مَكُّران در محدوده چابهار و كنارك در جنوب سيستان و بلوچستان به عنوان تنها بنادر اقيانوسي ايران و يكي از 10 نقطه مهم راهبردي جهان آماده استقبال و پذيرايي از گردشگران داخلي و خارجي است.
3043**3042