۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82870085
T T
۰ نفر
بافت تاریخی شهر كرمان قابلیت ثبت جهانی دارد

كرمان - ایرنا - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور با بیان اینكه ثبت پنج اثر جهانی كرمان بر اهمیت این استان افزوده است گفت: بافت تاریخی شهر كرمان قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد.

به گزارش ایرنا، 'محمد حسن طالبیان' روز شنبه در حاشیه بازدید از جشن ملی نوروزگاه در محل كاروانسرای گنجعلیخان كرمان افزود: در صورتی كه توجه ویژه ای به بافت تاریخی و مركز این مجموعه شود بدون شك بافت تاریخی شهر كرمان قابلیت ثبت جهانی را خواهد داشت.
وی ادامه داد: كرمان از استانهای غنی در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی و همچنین میراث ملموس و ناملموس است كه این دارایی های ارزشمند موجب ارتقاء این استان در جایگاه كشوری شده است.
طالبیان ثبت جهانی بافت تاریخی كرمان را منوط به همكاری دستگاههای مرتبط همچون شهرداری و غیره دانست و بیان كرد: بازار كرمان با همكاری استانداری و شهرداری مرمت و بازسازی شده كه امیدواریم این روند ادامه دار باشد.
وی با اشاره به اینكه در دهه های اخیر به علت ناآگاهی به بافت تاریخی كرمان بی توجهی شده است گفت: میراث فرهنگی هر استان هویت و ثروت مردم آن منطقه محسوب می شود بنابراین با همكاری می توان در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی كه یادگاری از گذشتگان است تلاش بیشتری به كار برد.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور ادامه داد: در سالهای اخیر به تعداد گردشگران و مسافران نوروزی استان كرمان افزوده شده زیرا مردم و مسئولان به نتیجه مثبت سرمایه گذاری در گردشگری رسیده اند.
وی به اهمیت برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه در استانهای كشور در طول ایام نوروز نیز اشاره كرد و افزود: با برگزاری این جشن ملی، به ترویج سنت ها و حفظ آیین نوروز در گذشته كمك شایانی خواهد كرد.
طالبیان اضافه كرد: برای داشتن امروز و فردایی روشن باید مسیرمان را از طریق شناخت نسبت به گذشته مشخص كنیم.
3029
۰ نفر