۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82870133
T T
۰ نفر

دره شهر ركورد دار اسكان مسافران نوروزي در ايلام است

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82870133
دره شهر ركورد دار اسكان مسافران نوروزي در ايلام است

ايلام - ايرنا - مسئول ستاد اسكان اداره كل آموزش و پرورش ايلام با اشاره به آغاز اسكان مسافران نوروزي در مدارس اين استان از 28 اسفند ماه سال گذشته، گفت: تاكنون بيشترين ميزان اسكان مسافران در مدارس مربوط به شهرستان دره شهر است.

نجف عسگري روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تا صبح امروز 6 هزار و 844 مسافر نوروزي در فضاهاي آموزشي اين استان اسكان يافته اند كه بيشترين تعداد به ميزان بيش از 2 هزار و 500 نفر مربوط به شهرستان تاريخي دره شهر است.
به گفته وي كار اسكان ميهمانان نوروزي امسال در سطح 148 مدرسه با 835 كلاس درس انجام مي شود.
وي با بيان اينكه تعرفه اسكان مسافران بر اساس درجه بندي مدارس از نظر امكانات است، يادآور شد: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به ميهمانان نوروزي در مدارس ايلام، اين فضاها به امكانات اوليه همچون يخچال، تلويزيون، فرش و اجاق گاز تجهيز شده است.
عسگري از تشكيل ستاد اسكان ميهمانان نوروزي در 14 منطقه آموزشي استان خبر داد و گفت: مدارس پيش بيني شده براي اسكان ميهمانان فرهنگي و نوروزي با ظرفيت پذيرش روزانه 835 خانوار در شهرستان هاي مختلف استان براي تعطيلات نوروز 97 تجهيز شده اند.
وي با بيان اينكه شهرهاي ايلام و دره شهر به علت ورود حجم بيشتر مسافران نوروزي، بيشترين ظرفيت پذيرش و اسكان را دارند، اضافه كرد: افزون بر اين مدارس، 14 خانه معلم در شهرهاي مختلف استان و مجموعه رفاهي، تفريحي فرهنگيان شهر ايلام نيز از ميهمانان فرهنگي استقبال و پذيرايي خواهند كرد.
به گزارش ايرنا، استان ايلام با جاذبه و هاي فراوان در حوزه گردشگر ي فرهنگي ، طبيعي و تاريخي در ايام تعطيلات نوروز پذيراي هزاران ميهمان از مناطق مختلف كشور است.
در ايام تعطيلات نوروزي سال گذشته 108 هزار مسافر نفر روز در 144 مدرسه شهرستان هاي مختلف استان اسكان داده شدند.
استان ايلام بيش از يك هزار فضاي آموزشي دارد.
7171/6034