۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82870155
T T
۰ نفر
ضد انقلاب دل به حذف حجاب از اسلام بسته است

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این كه ضد انقلاب دل به حذف حجاب از اسلام بسته است، گفت: آنها تلاش می ‌كنند كه این نشانه بارز را حذف و از این طریق به اسلام و نظام اسلامی ضربه وارد كنند.

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان این كه حجاب از شكل یك حكم فرعی اسلامی تغییر پیدا كرده و تبدیل به یك نشانه اسلام شده است، افزود: حجاب نشانه زن مسلمان است و دلیل مخالفت خارجی ها با این مساله این است كه حجاب را نفوذ اسلام تلقی می كنند.
آیت الله مكارم شیرازی با تاكید بر این كه بین فقهای اسلام هیچ تفاوت دیدگاهی در موضوع حجاب وجود ندارد اظهار داشت: باید با امر به معروف و نهی از منكر به صورت دوستانه و محترمانه با آن مواجه شد ولی برخورد با عده ای كه با حجاب مبارزه طلبی می كنند باید با دیگر افراد متفاوت باشد.
وی گفت: اگر برخورد با این موضوع سست شود، ضربه ای به اسلامیت نظام وارد و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی متزلزل می شود و كشور تبدیل به جمهوری منهای اسلام خواهد شد.
آیت الله مكارم شیرازی ادامه داد: عده ای حجاب را اجباری اعلام می كنند و برخی مجله ها به دنبال ترویج آن هستند ولی چیزی كه به آن توجه ندارند تفاوت داشتن الزام و اجبار است.
وی با بیان این كه الزام یعنی دارا بودن اقتضای قانونی و اجبار یعنی تحمیل غیر منطقی، گفت: الزام یعنی وظیفه قانونی و الزام در كنار هر قانونی است و این موضوع محدود به كشورهای اسلامی نیست بلكه تمام كشورها اجرای قوانین كشور خود را الزام می دانند.
این مرجع تقلید با تاكید بر این كه هر چیزی قانون شد الزام هم به دنبال خود دارد گفت: حجاب، قانون اسلامی است كه در آیات مختلف بر آن تاكید شده و باید این قانون و الزام رعایت شود و زیر پا گذاشتن هر قانونی مانند زیر پای گذاشتن سایر قوانین است.
وی با بیان این كه همان گونه كه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی الزام قانونی است، رعایت حجاب نیز الزام قانونی دارد اظهار داشت: نگاه به حجاب باید مانند نگاه به همه قوانین كشور باشد و نباید بین این 2 تفاوت وجود داشته باشد.
آیت الله مكارم شیرازی با بیان این كه تفهیم این موضوع دیگر بهانه ای برای دیگران نیست افزود: بحث اجباری بودن حجاب كه مفهومی منفی دارد باید حذف و تبدیل به الزام قانونی شود.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود، كارنامه ناجا را خوب عنوان كرد و گفت: مردم علاقه مند به پلیس هستند، چراكه می بینند پلیس در همه صحنه ها با حداقل هزینه جنبی اقدام های لازم برای تامین امنیت مردم را انجام می دهند.
آیت الله مكارم شیرازی با بیان این كه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نسبت به كشورهای دیگر مشكلات بیشتر و وظیفه سنگین تری برعهده دارد، افزود: پلیس در هیچ جای دنیا در مواجهه با ضد انقلابی كه به دنبال برهم زدن امنیت داخل كشور باشد، نیست؛ به همین دلیل بار نیروی انتظامی ما سنگین تر است و با همه این مشكلات، پلیس به خوبی وظایف خود را انجام داده است.
وی امنیت بالا در كشور را حاصل رشادت های نیروهای نظامی و انتظامی دانست و گفت: بخش مهمی از تامین امنیت در كشور به عهده پلیس است كه جای تقدیر دارد.
فرمانده ناجا امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می كند.
7404 / 1175
۰ نفر