۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82870686
T T
۰ نفر
12 هزار و 223 نفر به مراكز درماني سيستان و بلوچستان مراجعه كردند

زاهدان - ايرنا - رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: 12 هزار و 223 نفر از آغاز طرح خدمات رساني نوروزي (24 اسفند) تا كنون براي درمان به بيمارستان هاي سيستان و بلوچستان مراجعه كردند.

دكتر فريبرز راشدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هزار و 212 نفر از اين افراد در بيمارستان ها بستري و بقيه به صورت سرپايي درمان و ترخيص شدند.
وي افزود: همچنين در اين مدت 189 فقره تصادف در جاده هاي سيستان و بلوچستان رخ داد و 207 مصدوم اين حوادث توسط نيروهاي اورژانس جابجا شدند.
وي ادامه داد: چهار نفر از مجروحان حوادث رانندگي استان بر اثر شدت جراحات وارده در محل جان خود را از دست دادند.
رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: 134 پايگاه ثابت و سيار اورژانس و 16 ايستگاه سلامت در قالب طرح خدمات رساني نوروزي تا 15 فروردين در نقاط مختلف استان فعال است.
راشدي افزود: نيروهاي عملياتي مراكز اورژانس سطح استان با 195 دستگاه آمبولانس كار خدمات رساني به مسافران نوروزي را بر عهده دارند.
وي افزود: همچنين 2 آمبولانس هوايي براي استفاده در مواقع اضطراري در زاهدان و ايرانشهر مستقر است.
وي تصريح كرد: بيمارستان ها، مراكز فوريت هاي پزشكي و داروخانه هاي شبانه روزي سيستان و بلوچستان آمادگي كامل براي ارائه خدمات به شهروندان را در تعطيلات نوروز دارند.
رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: 165 مركز درمان روستايي و 42 مركز تسهيلات زايماني در سيستان و بلوچستان در طول تعطيلات نوروز فعال است.
وي تاكيد كرد: همكاران بهداشت محيط در تعطيلات نوروز روزانه از مراكز تهيه و توزيع غذا در سيستان و بلوچستان بازديد مي كنند.
3042**6081