۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82872531
T T
۰ نفر
يك هزار و 200 پايگاه هلال احمر براي خدمات رساني در نوروز فعال است

رشت - ايرنا - دبيركل جمعيت هلال احمر بيان داشت: يك هزار و 200 پايگاه امداد و نجات جاده اي اين جمعيت در سراسر كشور براي خدمات رساني در تعطيلات نوروز فعال است.

به گزارش ايرنا، محمود محمدي نسب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در رشت افزود: جمعيت هلال احمر در بخش امداد و نجات و حضور موثر در حوادث ، 531 پايگاه امداد و نجات جاده اي در سراسر كشور دارد كه در تعطيلات نوروزي با افزايش پايگاه هاي ثابت و سيار، به يك هزار و 200 پايگاه رسيده است.
وي ادامه داد: افزايش پايگاه هاي هلال احمر استان هاي پر تردد مانند گيلان از اولويت هاي جمعيت هلال احمر است.
محمدي نسب خاطرنشان كرد: براي ايجاد آرامش، امنيت و ارائه خدمات امدادي ، اولويت هلال احمر قبل از آغاز تعطيلات افزايش پايگاه هاي استان هاي پرتردد مانند گيلان و مازندران بود ضمن اينكه ارائه خدمات هلال احمر در سراسر كشور 10 درصد افزايش يافته كه نشان دهنده حضور موثر و مطلوب اين نهاد مردمي بيش از گذشته، در حوادث و سوانح است.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه به فرهنگ سازي براي رانندگي صحيح اظهار كرد: هدف ما در بخش راهنمايان مسافران نوروزي، بيشتر فرهنگ سازي و راهنمايي مسافران است و جوانان حاضر در پست هاي راهنماي مسافران براي فرهنگ سازي رانندگي صحيح به مراجعه كنندگان اهتمام دارند.
محمدي نسب از پايگاه هاي هلال احمر ويژه طرح هاي نوروزي استان گيلان در شهرستان هاي رودبار، رشت، آستانه آشرفيه ، لنگرود، لاهيجان و رودسر بازديد و از زحمات شبانه روزي نجاتگران و اعضاي داوطلب قدرداني كرد.
دبيركل جمعيت هلال احمر در جريان سفر به گيلان، يكشنبه گذشته به پويش نه به تصادفات جاده اي پيوست.
طرح هاي نوروزي هلال احمر گيلان شامل طرح ملي ايمني و سلامت و امداد و نجات در 106 پايگاه، پست موقت و شعبه در سراسر استان فعال است.
7286/2007