۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82873055
T T
۰ نفر

صیادان جاسك سال گذشته 32 هزار تن ماهی صید كردند

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82873055
صیادان جاسك سال گذشته 32 هزار تن ماهی صید كردند

بندرعباس -ایرنا- معاون صید و صیادی شیلات جاسك گفت: صیادان این شهرستان سال گذشته با استفاده از 777 فروند لنج و قایق، 32هزار تن انواع ماهی صید كردند كه نسبت به سال 95حدود 10درصد افزایش را نشان می دهد.

اكبرحیدری نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال96، پنج هزار و 765 صیاد، صید ماهی را به روش های گوشگیر و انتظاری، پرساین یا دایره ای، قلاب یا تراولینگ در 120 مایلی( 222 كیلومتری) صیدگاه توجك تا رأس میدانی در جاسك بر عهده داشتند.
معاون صید و صیادی شیلات جاسك جلوگیری از صید غیر مجاز ، آموزش صیادان، افزایش شناورها و وضعیت مناسب جوی و دریایی را دلایل رونق بیشتر صید سال گذشته اعلام كرد و اظهار داشت: بیشتر ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، نیزه ماهی( یا بادبان ماهی)، هوور مسقطی، زرده، هَوور، فانوس ماهیان، ساردین و مُتو یا تجاری مانند میش، قُطر، شیر، سنگسر، هامور و سُرخو است.
حیدری نژاد یاد آور شد: بیش از 90 درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به كنسرو به كارخانه فرآوری هرمزگان و استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، كرمان و خوزستان ارسال و 10 درصد دیگر نیز وارد بازارهای ماهی فروشی هرمزگان می شود.
وی با بیان اینكه جاسك رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در كشور دارد، خاطرنشان كرد: این شهرستان به علت نزدیكی به دریای عمان و اقیانوس هند یكی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب كشور است.
جاسك با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 كیلومتری شرق بندرعباس واقع است.
7199/2094