۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82873332
T T
۰ نفر

وزش باد ، آتش سوزی جنگل های نوشهر را گسترش داد

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82873332
وزش باد ، آتش سوزی جنگل های نوشهر را گسترش داد

نوشهر- ایرنا - مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت كه باد نسبتا شدیدی كه از ساعاتی پیش در بخش ییلاقی و كوهستانی كجور این شهرستان وزیدن گرفت ، سبب گسترش آتش سوزی جنگل های كهنه ده این منطقه شده است.

بخشی از عرصه های جنگلی اطراف روستای كهنه ده بخش كجور حوالی ظهر دیروز سه شنبه دچار آتش سوزی شد ، ولی با وجود حضور تمامی نیروهای منابع طبیعی و مردمی تاكنون خاموش نشده است .
سیدوجیه الله موسوی میركلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینكه از نخستین ساعات امروز دستكم یكصد نفر از نیروهای حفاظتی ، قرقبانی ، فنی و همچنین اهالی روستاهای بخش كجور برای مهار و خاموش كردن آتش به محل حادثه اعزام شده اند ، نه تنها موفق به مهار آن نشده اند ، بلكه باد شدید سبب تشدید آتش سوزی شده است.
وی اظهار داشت : اكنون وضعیت به گونه ای است كه در بالاترین ارتفاعات حتی در نوك قله ها نیز شعله های آتش دیده می شود و در چنین شرائطی نمی توان به آسانی آتش را مها كرد.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت : مشكل دیگر هم این است كه از ارتفاعات بالادست به علت شدت آتش سوزی سنگ های بزرگ به پائین دست سقوط می كند و احتمال این كه آسیبی به نیروهای در حال اطفای حریق وارد كند ، دور از انتظار نیست.
وی افزود : بالگردی هم كه روز گذشته حوالی ساعت 18 و 30 دقیقه در فرودگاه نوشهر فرود آمد و قرار بود صبح امروز برای خاموش كردن آتش به محل وقوع حادثه اعزام شود ، دچار نقص فنی شد و امكان پرواز برایش وجود ندارد.
موسوی در عین حال گفت كه ساعتی پیش یك فروند بالگرد دیگر برای اطفای حریق به محل وقوع آتش سوزی پرواز كرد.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر اظهار امیدواری كرد كه با به پرواز درآمدن این بالگرد ، آتش سوزی مهار و خاموش شود.
به گفته وی، این آتش سوی كه از نوع سطحی است تاكنون به حدود 30 هكتار از عرصه جنگلی كهنه ده خسارت وارد كرده است كه از این میزان پنج هكتار از نوع تنه ای بوده است.
بخش تاریخی و كوهستانی كجور نوشهر با برخورداری از حدود 35 هزار هكتار جنگل در فاصله حدود 75 كیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است .
7078 / 1602/1654
۰ نفر