۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۳:۰۶
کد خبر: 82874726
T T
۰ نفر

روسيه: آمريكا به ديپلمات هاي ما پيشنهاد خيانت مي دهد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۳:۰۶
کد خبر: 82874726
روسيه: آمريكا به ديپلمات هاي ما پيشنهاد خيانت مي دهد

مسكو - ايرنا- روسيه اعلام كرد: آمريكا براي اجير كردن برخي ديپلمات هاي روسي اخراج شده از خاك اين كشور بيشرمانه تلاش مي كند و نمايندگان اين كشور با شماري از ديپلمات هاي ما تماس گرفته و با ارايه پيشنهادهاي سودآور، از آنان مي خواهد به روسيه خيانت كنند.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه روسيه شامگاه جمعه در بيانيه اي اعلام كرد: در چند روز گذشته شاهد افزايش اقدامات تحريك آميز عليه ديپلمات هاي روسي در آمريكا هستيم.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: پس از اعلام اخراج 60 ديپلمات روسي از آمريكا (دوشنبه هفته جاري)، ماموران سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا تلاش كرده اند با ديپلمات هاي ما ارتباط برقرار كنند.
وزارت خارجه روسيه خاطرنشان كرد: چند مورد اتفاق افتاده است كه ماموران امنيتي آمريكا به افرادي كه مجبور به پايان ماموريت و ترك اين كشور شده اند، در ازاي روابط پنهاني، پيشنهاد كمك كرده اند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: با اين پيشنهادات به همكاران ما در آمريكا حمله مي كنند، طرف آمريكايي از اقدامات خود عليه ديپلمات هاي روسي هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت اما چنين حركاتي بيشرمانه و بيزار كننده است.
وزارت خارجه روسيه در پايان خاطرنشان كرده است: چنين به نظر مي رسد مقام هاي آمريكايي چارچوبي براي اصول اوليه ادب نداشته و نزاكت را از ياد برده اند.
با تيرگي روابط روسيه و آمريكا دو كشور به تازگي 60 ديپلمات يكديگر را اخراج كرده و سركنسولگري روسيه در سياتل و سركنسولگري آمريكا در سن پترزبورگ بسته شدند.
شبك*391**1346**1708