32 مورد تغيير كاربري غيرمجاز اراضي كشاورزي شناسايي شد

اروميه - ايرنا- مدير امور اراضي جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: 32 مورد تغيير كاربري غير مجاز اراضي كشاورزي در ايام تعطيلات نوروزي شناسايي و ثبت شد.

به گزارش ايرنا مهدي سرخوش روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين تغيير كاربري هاي غير مجاز در شهرستان هاي اروميه، بوكان، مهاباد، سلماس، خوي، شاهيندژ، ماكو و پيرانشهر انجام شده است.
وي افزود: صدور اخطار و توقف عمليات توسط گشت هاي حفاظت از كاربري اراضي كشاورزي انجام شده و متخلفان به مراجع قضايي معرفي شدند.
سرخوش گفت : با هدف ارتباط مردمي براي اطلاع رساني به منظور پيشگيري و برخورد با ساخت و ساز هاي غير مجاز در اراضي زراعي و باغي گشت هاي سامانه ارتباط مردمي 131 ويژه حفاظت از اراضي كشاورزي استان به صورت شبانه روزي آماده برخورد با متصرفان و سودجويان در اراضي كشاورزي هستند.
مديرامور اراضي جهاد كشاورزي آذربايجان غربي تاكيد كرد: از عموم مردم بويژه روستائيان و كشاورزان استان درخواست مي‌شود اگر قصد ساخت بنا و تاسيسات يا ديواركشي در اراضي زارعي و باغي متعلق به خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدام اين از طريق تماس با سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضي كشاورزي 131 يا با مراجعه به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان يا مديريت امور اراضي استان با مشاوره و راهنمايي كارشناسان براي دريافت مجوز اقدام كنند.
به گزارش ايرنا، تيم هاي شناسايي تخلفات از 29 اسفندماه سال گذشته با مشاركت نيروي انتظامي اقدام به گشت زني و نظارت مي كنند و تا 14 فروردين ماه سال جاري به كارخود ادامه خواهند داد.
آذربايجان غربي داراي 700 تا 800 هزار هكتار اراضي كشاورزي است.
8135/3093/3072