۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82875514
T T
۰ نفر
شهيد اسطحي رستگاري واقعي را اطاعت از ولايت فقيه مي دانست

بندرعباس - ايرنا - شهيد اسحاق اسطحي از شهيدان دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در وصيت نامه خود تاكيد مي كند كه اگر مي خواهيد هم در اين دنيا و هم در آخرت رستگار شويد اطاعت از ولايت فقيه داشته باشيد.

به گزارش ايرنا، شهيد اسحاق اسطحي 20 دي ماه 1344 در خانواده اي متدين و مذهبي در شهرستان بندرعباس به دنيا آمد.
او دوران ابتدايي را در مدرسه «حافظ» شهر بندرعباس تحصيل كرد و براي مقطع راهنمايي وارد مدرسه «شهيد عباسپور» شد اما در كنار تحصيل به پدرش كه بنّا بود در حد توان كمك مي كرد.
شهيد اسطحي در كنار فعاليت هاي ورزشي و ديني در مدرسه، در دوران انقلاب همراه پدرش اعلاميه هاي حضرت امام خميني (ره) را پخش مي كرد و در تظاهرات عليه رژيم شاه حضوري فعال داشت.
وي با پيروزي انقلاب اسلامي، فعاليت هاي فرهنگي را در واحد تبليغات مسجد صاحب الزمان (عج) آغاز كرد و در اين كار بسيار فعال بود به گونه اي كه در جذب نيروهاي مذهبي به مسجد تاثير زيادي داشت.
شهيد اسطحي در سن 16 سالگي به عنوان بسيجي روانه جبهه ها شد و مدتي بعد نيز به عنوان پاسدار لشكر 41 ثارالله (متشكل از استان هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان) به عضويت سپاه استان هرمزگان در آمد.
او در نخستين حضور خود در جبهه از ناحيه دست زخمي و يكي از انگشتانش قطع شد اما سه روز بعد با دست باند پيچي شده به جبهه بازگشت و دو بار ديگر مورد هدف گلوله هاي عراقي ها قرار گرفت.
براي معرفي دلاوري هاي اين شهيد همين بس كه مسئول گروه ويژه عمليات «كربلاي يك» در منطقه عملياتي «مهران» بود. او فردي شجاع در جبهه هاي جنوب و غرب از واحد تخريب لشكر 41 ثارالله بود و هم چنين جزو نخستين افرادي به حساب مي آمد كه وارد خط عراق مي شدند.
وي در حدود 59 ماه حضور در جبهه با يگان هاي مختلفي از جمله «گردان ويژه غواص» و واحدهاي «تخريب و اطلاعات- عمليات» همكاري داشت.
شهيد اسطحي پس از حضور در عمليات هاي «والفجر مقدماتي»، « والفجر 3، 4و 8» و همچنين عمليات هاي مهم مثل «بدر و خيبر» در سن 21 سالگي در تاريخ 10 تيرماه 1365 در عمليات كربلاي يك (آزاد سازي مهران) در ارتفاعات قلاويزان از ناحيه سر و سينه مورد اصابت تركش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسيد.
مزار اين شهيد هم اكنون در گلزار شهيدان بندرعباس قرار دارد.
شهيد اسطحي كه پنجم تيرماه سال 1364 اقدام به نوشتن وصيت نامه مي كند، در بخشي از وصيت نامه اش آورده است: ما همه از خدا هستيم و به سوي خدا برگشت داريم. خوب وقتي كه از خدا هستيم بايد سعي داشته باشيم رضايت خدا را جلب كنيم، زماني مي توانيم رضايت خالق را جلب كنيم كه به وظايف خود عمل كنيم و آن گاه مي توانيم به وظايف خود عمل كنيم كه موقعيت شناس باشيم.
وي در ادامه بيان مي كند: اين حرف آخرم است كه مي گويم، اگر واقعا مي خواهيد رستگار شويد، هم در اين دنيا و هم آن دنيا «عليكم به ولايت فقيه»، معتقد به ولايت الله در زمين باشيد، بدانيد كه خط ولايت فقيه همان ولايت الله در زمين است و در اين برهه از زمان همان خط علي(ع) در غدير خم است، خط هاي انحرافي(مانند گروهك ها) هستند، فقط خط و راهي را دنبال كنيد كه خط جماران (خط امام راحل) و سخني را گوش كنيد كه سخن جماران باشد.
شهيد اسطحي در ادامه اين مطلب در وصيت نامه اش اظهار مي كند: گروهك هاي ديگر مي خواهند اسلام نباشد، آن ها با جماران دشمني دارند، آن ها هدف اصلي شان كه نابودي خط اسلام (ولايت فقيه) است را دنبال مي كنند، شما نگذاريد ضربه اي به اسلام وارد كنند، به آن ها ميدان ندهيد.
وي در بخش پاياني وصيت نامه اش از پدر و مادرش حلاليت مي طلبد و مي گويد: مرا حلال كنيد كه اگر حلال كنيد خدا بر من آسان تر مي گيرد.
9887/7408

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo