۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82877310
T T
۰ نفر

115 هزار زائر از اماكن متبركه كردستان بازدید كردند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82877310
115 هزار زائر از اماكن متبركه كردستان بازدید كردند

سنندج- ایرنا- مدیركل اوقاف و امور خیریه كردستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال و در قالب طرح 'آرامش بهاری'، 115 هزار زائر از بقاع متبركه و امامزادگان استان بازدید كردند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در این مدت 115 هزار زائر از اماكن و بقاع متبركه و امامزادگان استان بازدید كرده اند و هشت هزار نفر از این تعداد در جوار این اماكن به صورت موقت و اقامت شبانه اسكان یافته اند.
وی افزود: بیشترین تعداد گردشگر در جوار امامزاده سید جلال الدین قروه، بقعه متبركه قرآن نگل و امامزاده هاجر خاتون در سنندج و امامزادگان پیرتاج در بیجار اسكان پیدا كرده اند.
مدیركل اوقاف و امور خیریه كردستان در ادامه با اشاره به اینكه اسكان مسافران نوروزی در جوار امامزادگان و بقاع متبركه در قالب طرح آرامش بهاری انجام می شود گفت: این طرح از 25 اسفند سال گذشته برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبركه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
وی اظهار كرد: در استان كردستان حدود 70 بقعه متبركه و امامزاده وجود دارد كه امسال 15 بقعه از این تعداد در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری بودند.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبركه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبركه به مسافران و زائران نوروزی اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، طرح آرامش بهاری از 25 اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبركه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در 10 امامزاده و بقعه متبركه استان كردستان برگزار شده بود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مكان مذهبی شامل آرامگاه، مقبره و امامزاده و مكان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان كردستان وجود دارد.
7348/ 3020