به گزارش ایرنا، محمد جواد شیرازی روز شنبه در تشریح عملكرد سامانه 137 شهرداری تهران، افزود: براساس گزارش آماری سامانه مدیریت شهری 137 در 6 ماهه دوم سال گذشته، شهروندان تهرانی بیش از 915 هزار تماس با این سامانه برقرار كردند كه این میزان تماس نسبت به نیمه نخست سال حدود 13.9 درصد كاهش یافته است.
وی اظهار كرد: از مجموع تماس های شهروندان حدود 600 هزار درخواست، ثبت و برای اجرا و پیگیری به واحدهای مربوطه در شهرداری تهران ارجاع شده است. به گفته شیرازی، دراین میان حوزه خدمات شهری با بیش از 67 درصد، بیشترین حجم پیام ها و درخواست ها را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران افزود: بیشترین فراوانی در این حوزه شامل رفع سد معبر دستفروشان، نظافت معابر شهری و رفع خطر درختان شكسته بوده است.
شیرازی تصریح كرد: همچنین حوزه فنی عمرانی، شهرسازی، اجتماعی و ترافیك به ترتیب در رده های بعدی مطالبات شهروندان تهران براساس آمار سامانه 137 قرار دارد كه بیشترین درخواست شهروندان نیز مربوط به مناطق 1، 2 و 4 بوده است.
* تماس 230 هزار شهروند با سامانه 1888
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه گفت: بیش از 231 هزار تماس در 6 ماهه دوم سال گذشته با سامانه نظارت همگانی 1888 در شهر تهران برقرار شده است.
وی اظهار كرد: 90 درصد از مجموع پیام های ثبت شده در سامانه 1888 برای پیگیری و اجرا به حوزه های مربوطه در شهرداری تهران ارسال شده است.
به گفته وی، 95 درصد پیام های شهروندان تهران با سامانه 1888 در قالب انتقاد و شكایت و 5 درصد نیز تقدیر و تشكر بوده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: موضوعات مربوط به سد معبر دستفروشان، مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل مزاحم، سد معبر اصناف، صورت وضعیت پیمانكار نیز مهم ترین موارد مطرح شده از سوی شهروندان در سامانه 1888 بوده اند.
تهرام 6139**1625
تهران ـ ایرنا ـ رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: بررسی آماری 6 ماهه دوم سال 96 سامانه های 137 و 1888 شهرداری، نشان می دهد كه موضوعات خدمات شهری در صدر مطالبات شهروندان قرار دارد.