۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82882848
T T
۰ نفر

طرح مبارزه با قاچاق چوب در آمل كليد خورد

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82882848
طرح مبارزه با قاچاق چوب در آمل كليد خورد

ساري- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: با كشف 19 تن چوب قاچاق در روز سه شنبه طرح مبارزه با قاچاق فرآورده هاي جنگلي در اين شهرستان شروع شد.

سرهنگ نعمت الله آزادي به خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح با هدف حفظ وصيانت از جنگل هاي سطح حوزه استحفاظي شهرستان آمل با همكاري مشترك پليس واداره منابع طبيعي وآبخيزداري اين شهرستان به صورت جدي و مداوم ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد امروز سه شنبه در اجراي اين طرح ماموران پاسگاه انتظامي'امامزاده عبدالله'و پاسگاه انتظامي'چلاو' فرماندهي انتظامي شهرستان آمل در بازديد از چندين واحد توليدي صنايع چوبي در حوزه هاي استحفاظي خود، موفق به كشف 19 تن انواع چوب آلات جنگلي قاچاق شدند.
فرمانده انتظامي آمل ادامه داد: چوب هاي قاچاق كشف شده به اداره منابع طبيعي وآبخيزداري شهرستان تحويل و متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
سرهنگ آزادي اضافه كرد، متاسفانه برخي افراد سودجو وسابقه دارمنطقه، شبانه و با همكاري برخي عوامل آگاه منطقه، اقدام به قطع درختان باارزش جنگلي و حمل قاچاق آن به بيرون از شهرستان وفروش آن دربازار آزاد مي كنند.
وي افزود: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است كه به امانت در اختيار نسل هاي قبل بوده و به ما رسيده و ما نيز بايد آن را به نسل هاي آينده تحويل دهيم.
فرمانده انتظامي آمل با بيان اينكه براي حفظ اين جزء مهم از زندگي بايد همه همكاري كنند و احساس مسئوليت داشته باشند، افزود: در اين راستا همراهي و همكاري شهروندان در شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان نقش بسيار مهمي در موفقيت پليس در اجراي ماموريت‎ ها و توليد امنيت اجتماعي پايدار در جامعه خواهد شد.
در حوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 80هزارهكتارجنگل و120هزارهكتار مرتع وجود دارد.
1899ك/7327