۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82883706
T T
۰ نفر

زوج‌های زلزله ‌زده با جهیزیه سپاه به خانه بخت رفتند

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82883706
زوج‌های زلزله ‌زده با جهیزیه سپاه به خانه بخت رفتند

كرمانشاه - ایرنا - 180 زوج زلزله زده شهرستان ثلاث و باباجانی در غرب استان كرمانشاه روز چهارشنبه آغاز زندگی مشترك خود را با جهیزیه اهدایی سپاه پاسداران جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مبلغ كمك ‌جهیزیه اهدایی سپاه پاسداران به هر زوج 40 میلیون ریال و شامل 14 قلم كالا است.
سردار سید ضیاء الدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین ازدواج زوج های زلزله زده شهرستان ثلاث و باباجانی از سپاه نبی اكرم استان كرمانشاه كه جهیزیه های اهدایی را در كمتر از 10 روز تامین كرده است، تشكر كرد و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نبی اكرم پیش از وقوع زلزله كرمانشاه هم فعال بوده و تاكنون 10 هزار و 855 طرح را با اعتبار 945 میلیارد و 800 میلیون ریال اجرا كرده است.
سردار حزنی گفت: سپاه همچنان در كنار مردم زلزله زده استان كرمانشاه خواهد بود و تلاش های بیشتری برای محرومیت‌ زدایی در استان به ویژه مناطق زلزله زده كرمانشاه انجام خواهد داد.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران عنوان كرد: سپاه پاسداران از پنج سال پیش تسهیل ازدواج آسان را در دستور كار خود قرار داده است.
به گفته سردار حزنی، سپاه تلاش كرده كه جهیزیه زوج‌های جوان را از كالاهای ایرانی تهیه كند و با این اقدام باعث ایجاد رونق در بسیاری از كارخانجات داخلی شده است.
او اظهار كرد: مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان هر هفته در یكی از شهرهای كشور برگزار می‌شود.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران تاكید كرد كه سپاه پاسداران آمادگی تامین كامل یا بخشی از جهیزیه برای اقشار نیازمند استان كرمانشاه را دارد.
سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اكرم استان كرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به حمایت گسترده و همدلی ملت ایران با زلزله زدگان این استان گفت: توسعه و پیشرفت استان و كشور را در سایه اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف دانست.
ملا احمد شیخی، امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی نیز با اشاره به خدمات و ایثارگری‌های سپاه پاسداران گفت: این تشكل انقلابی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه نظامی به ملت خدمت كرد و پس از آن هم در عرصه‌های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی در حال فعالیت و خدمت رسانی است.

** كمك 1.5 و یك میلیونی به زوج ها
حسین خدرویسی، مدیركل كمیته امداد استان كرمانشاه نیز در این جشن اعلام كرد كه به هر یك از 180 زوجی كه تحت پوشش كمیته امداد هستند، یك و نیم میلیون تومان كمك بلاعوض اهدا می شود.
شهردار بخش تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی نیز از اهدای یك میلیون تومان هدیه نقدی به زوج هایی خبر داد كه فرزند ایثارگر و جانباز دفاع مقدس هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یكصد هزار واحد مسكونی شهری و روستایی نیز آسیب كلی و جزئی دیده است.
شهرستان ثلاث و باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 كیلومتری غرب كرمانشاه واقع شده است.
7444/3209/8066