۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82885891
T T
۰ نفر
سطح سواد سلامت روان مردم مطلوب نیست

تهران - ایرنا - معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: سطح سواد سلامت روان مردم مطلوب نیست و باید این سطح از سواد، افزایش یابد.

به گزارش شنبه ایرنا از سایت پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی، علی اسدی افزود: این مهم ، هم اینك با وجود كارشناسان سلامت روان درحال بهبود است؛ چرا كه یكی از وظایف این كارشناسان، آموزش جمعیت عمومی است، اما نباید انتظار داشت كه این اتفاق به سرعت به وقوع بپیوندد.
اسدی تاكید كرد: رسانه های جمعی، مراكز علمی و دانشگاه ها باید روی این موضوع كار كنند، چرا كه تا زمانی كه سطح سواد سلامت روان مردم به حد مطلوب نرسد، با مشكلاتی از قبیل عدم مراجعه مردم به روانپزشك و روانشناس و همچنین ترس از انگ روانی مواجه هستیم.
وی خاطرنشان كرد: ممكن است افراد به دلیل عدم آگاهی از نوع بیماری یا اختلالی كه دارند، برای پیگیری اختلال خود به پزشك مراجعه نكنند؛ در بسیاری مواقع نیز مردم به دلیل انگ بیماری روانی مشكلات خود را پنهان می كنند و به روانپزشك مراجعه نمی كنند.
وی به اختلالات روان در شماری از ایرانی ها اشاره كرد و گفت: درحال حاضر 23 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال كشور از یك اختلال روانپزشكی رنج می برند، یعنی از هر چهار نفر در این گروه سنی یك نفر دچار یكی از اختلالات روانپزشكی است.
اسدی در عین حال به این نكته نیز اشاره كرد كه این میزان اختلالات در هموطنان به معنای آن نیست كه نسبت به كشورهای دیگر در وضعیت نامناسبی قرار داریم، بلكه درحال حاضر همین آمار در آمریكا 26 درصد است و در برخی كشورها بیشتر است.
اجتمام**9136** 1776
۰ نفر