۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82886627
T T
۰ نفر
ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشكسالی موضوع زنگ آموزش

تهران- ایرنا- برنامه نهمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشكسالی اختصاص یافته است كه 27 فروردین ماه در سالن همایش های بین المللی این سازمان اجرا می شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سید ابوالقاسم موسوی سرپرست دفتر آموزش محیط زیست گفت: در این برنامه آموزشی، كارشناسان و صاحب نظران تجربیات موفق خود را در سازگاری با تغییر اقلیم و خشكسالی و آموزش جامعه روستایی برای مهاجرت معكوس و كاهش مهاجرت به شهرها تشریح می كنند.
وی افزود: قرار گرفتن ایران در كمربند نیمه خشك جغرافیایی و نوار بیابانی و همچنین میانگین بارش های كم كشور، مردم ما را ناگزیر ساخته است كه با این شرایط سازگاری پیدا كنند و در صورت استفاده بهینه و مدیریت منابع آب قادر خواهیم بود از بحران های ناشی از كم آبی با كمترین مخاطره عبور كنیم.
وی ادامه داد: سخنرانان این برنامه زنگ آموزش، می كوشند ضمن بیان مفاهیم تغییر و نوسانات اقلیمی، اثرات آنها بر محیط زیست و مسایل اجتماعی ناشی از آن مانند مهاجرت را نیز تبیین كنند.
هفتمین زنگ آموزشی سازمان محیط زیست نیز 'ضرورت سازگاری با تغییر اقلیم و خشكسالی' بود كه با توجه به اهمیت موضوع تكرار شده است.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن ها، خشك شدن تالاب‌ها، ژینایی (پویایی) رودخانه ها و درس های محیط زیستی زلزله‌ ها برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بوده كه تاكنون برگزار شده است.
علمی 9014**2017
۰ نفر