۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۲۸
کد خبر: 82887280
T T
۰ نفر

ترامپ از افشای مدارك ضبط شده دفتر وكیلش نگران است

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۲۸
کد خبر: 82887280
ترامپ از افشای مدارك ضبط شده دفتر وكیلش نگران است

تهران- ایرنا- وكلای رئیس جمهوری آمریكا از دادگاهی در نیویورك خواسته اند كه وزارت دادگستری این كشور را از بررسی مدارك ضبط شده از دفتر و خانه وكیل شخصی او منع كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، وكلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به دادگاهی در نیویورك نوشته اند كه برخی مدارك ضبط شده از دفتر و منزل وكیل شخصی او محرمانه است.
آن ها با این استدلال كه وزارت دادگستری آمریكا مرجع منصفی برای بررسی مدارك مورد نظر نیست، از این دادگاه درخواست كرده اند كه امكان جدا كردن مدارك محرمانه را از دیگر اسناد فراهم كند.
وكلای ترامپ از این دادگاه خواسته اند كه به شخص ترامپ اجازه دهد تا مدارك محرمانه را مشخص كند چرا كه دادستان های وزارت دادگستری تمایلی به محرمانه دانستن این مدارك ندارند.
هفته گذشته ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریكا (اف بی آی) با حمله به دفتر كار و منزل «مایكل كوهن» وكیل شخصی ترامپ، اسناد و مداركی از جمله تماس های وی با ترامپ را ضبط كردند.
ترامپ در واكنش به این اقدام، آن را 'مایه ننگ' و 'حمله ای به كشور ما' خواند.
این حكم بازرسی ظاهرا ارتباط مستقیمی با تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریكا ندارد اما براساس اطلاعاتی صادر شده كه در فرایند این تحقیقات فاش شده است.
كوهن به تازگی عنوان كرد كه به عنوان وكیل ترامپ 130 هزار دلار به عنوان حق السكوت به یك بازیگر فیلم های مستهجن كه ادعای رابطه جنسی نامشروع با ترامپ را دارد، داده است.
نیویورك تایمز گزارش داد كه ماموران اف بی آی افزون بر مدارك مربوط به این موضوع، ایمیل ها، اسناد مالیاتی و مدارك تجاری كه شامل مستندات تماس های ترامپ با كوهن بوده را نیز از دفتر وی ضبط كرده اند.
كوهن همچنین در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریكا نقش دارد و تاكنون هزاران سند را در این ارتباط به بازرسان كنگره ارائه كرده است.
شبد**9416**1010
۰ نفر