۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱
کد خبر: 82888322
T T
۰ نفر

زباله تهديد جدي براي آينده رشت است

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱
کد خبر: 82888322
زباله تهديد جدي براي آينده رشت است

رشت - ايرنا - مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري گيلان گفت: زباله تهديد جدي براي آينده كلانشهر رشت است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ عباسقلي زاده غروب دوشنبه در جلسه پيگيري اجراي تعهدات سازماني سايت تخليه زباله سراوان رشت با بيان اين كه به فكر كم كردن زباله نيستيم بلكه همچنان در حال افزايش زباله هستيم، اظهار كرد: بايستي سياست هاي كاهش زباله در كلانشهر رشت مورد توجه قرار گيرد.
وي با تاكيد بر ضرورت تغيير الگوي مصرف براي كاهش زباله اضافه كرد: براي كاهش زباله بايستي مواد پلاستيكي را حذف كرده و در ميوه فروشي ها اجبار به استفاده از پاكت داشته باشيم.
مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري گيلان با اشاره به نقش مهم شهرداري در موضوع كاهش تفكيك زباله از مبدا و كاهش زباله اظهار كرد: شهرداري كلانشهر رشت بايستي در اين بخش كارهاي اساسي انجام دهد كه البته مشاركت شهروندان نيز حائز اهميت است.
وي در ادامه با بيان اين كه كمپوستي كه در رشت توليد مي كنيم ، قابل استفاده نيست، تصريح كرد: دليل اصلي موضوع مربوط به شيشه در خروجي كارخانه است، پيشنهاد مي شود كه بتوانيم باكس هاي جمع آوري شيشه را در تمام نقاط شهر در دل زمينه به صورت قلك ايجاد كنيم.
عباسقلي زاده بيان داشت: رشت و شهرداري اين كلانشهر بايستي در بخش اعتبارات ، مورد توجه قرار گيرند.
جنگل هاي سراوان رشت با زيبايي هاي شگفت انگيزش، افزون بر سه دهه است كه محلي براي تخليه زباله هاي اين كلانشهر و برخي از شهرهاي اطراف شده است. در زمان حاضر، حجم زيادي از زباله در منطقه سراوان در 17 كيلومتري رشت مدفون شده؛ روزانه نيز 650 تا 750 تن زباله از كلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخي شهرهاي اطراف گيلان براي دفن به اين محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده مي شود.
شيرابه هاي ناشي از زباله در محل دفن، به شدت نگران كننده است؛ به گفته برخي از اهالي، شيرابه ها به رودخانه سياهرود (رودخانه اي زيبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه هاي گوهر رود و زرجوب سرازير مي شود.
تصويب هفت هزار و 500 متر زمين براي احداث تصفيه خانه و حوضچه آرامش شيرابه سايت تخليه زباله سراوان رشت از مصوبات اين جلسه بود.
7286/2007