۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82889827
T T
۰ نفر
جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات منطقه است

ارومیه- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات منطقه است، گفت: در حال حاضر آمادگی جمهوری اسلامی ایران با داشتن ارتشی مقتدر در بالاترین حد بوده و به عنوان یك كشور تاثیرگذار در معادلات منطقه ای نقش آفرینی می كند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز چهارشنبه در مراسم روز ارتش در ارومیه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتكا به نیروهای داخلی و با راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیتی پایدار را در كشور حاكم كرده است.
وی ادامه داد: امنیت امروز كشور یك الگوی بزرگ برای كشورهای منطقه است تا بدانند امنیتی كه توسط استكبار به وجود آمده باشد، استیجاری است و دوام و پایداری ندارد.
وی اظهار كرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا كشور را ناامن كنند ولی بدانند كه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه های حساس كشور حضور دارد و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می كند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با دور اندیشی امام راحل جان تازه گرفت و در 39 سال گذشته نیز در دل بحران ها و چالش ها مسیر رشد و تعالی را طی كرده است.
امیر سرتیپ دوم حاجیلو با اشاره به اینكه ارتش دژی مستحكم و مدافع قرآن، اسلام و ملت ایران است، گفت: ارتشیان با پیروی از فرامین دین اسلام در خدمت قرآن تلاش می كنند تا مسیر تعالی را بیش از پیش طی كنند و پاسخگوی هر نوع تهدید باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اینكه امام راحل وجود ارتش را واجب می دانستند و همواره بر آن تاكید می كردند، گفت: امام خمینی (ره) 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری كردند و با این فرمان نقشه های شوم دشمنان برای انحلال ارتش در اوایل انقلاب نقش بر آب شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امام راحل با كیاست و هوشیاری خود كه برخاسته از تدابیر قرآن و آموزه های دینی بود، می دانستند كه دشمنان از كینه توزی علیه جمهوری اسلامی دست نخواهند كشید و بر این اساس وجود ارتش را تثبیت و پابرجا كردند.
وی ادامه داد: دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال ارادت خود را به دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده و در تمامی صحنه های حساس كشور حضور داشته اند و ثابت كردند كه ارتش این خاك ارتش دین اسلام و آموزه های دینی است.
وی اظهار كرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتشی است كه در مقابل قرآن كریم رژه می رود كه این امر برای ارتشیان یك افتخار بزرگ بوده و ملت ایران هم به داشتن چنین ارتشیانی افتخار می كند.
به گزارش ایرنا، در این آیین یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در ارومیه از مقابل تمثال مبارك امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند.
29 فروردین، سالروز پیام تاریخی امام راحل در خصوص تثبیت جایگاه ارتش در كشور، به نام روز ارتش نامگذاری شده است.
8135/2093