۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۲
کد خبر: 82892161
T T
۰ نفر
فلسطین خواستار تحقیق درباره جنایت صهیونیست ها شد

نیویورك- ایرنا- سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد در ششصد و سی و سومین نامه به شورای امنیت، خواستار تحقیق مستقل و شفاف درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریاض منصور در نامه روز جمعه خود به رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشته است: ما بار دیگر از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت می خواهیم به مسئولیتشان در قبال صلح و امنیت و اجرای تعهدات قانونی برای اطمینان از حفاظت از شهروندان كه آشكارا از سوی نیروی اشغالگر اسرائیل نادیده گرفته شده است،عمل كنند.
وی افزوده است: صلح و امنیت تنها زمانی می تواند محقق شود كه قانون اجرا و حقوق بشر محترم شمرده می شود.
سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد تاكید كرده است: این نامه در ادامه 632 نامه پیشین درباره بحران سرزمین های اشغالی فلسطینیان است كه از 29 سپتامبر 2000 تا 13 آوریل 2018 به تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین اشاره دارد.
منصور تصریح كرده است: برای همه این جنایات جنگی، اقدامات تروریسم دولتی و نقض سیستماتیك حقوق بشر، نیروی اشغالگر اسرائیل باید پاسخگو شده و مجرمان به عدالت سپرده شوند.
وی همچنین درخواست كرده است تا این نامه فوری در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گیرد و به عنوان سند این شورا ثبت شود.
این نامه به دنبال تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی علیه راهپیمایی كنندگان فلسطینی با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت و كشته و زخمی شدن شهروندان فلسطینی به ویژه در روز جمعه نوشته شده است و به موارد نقض حقوق بشر، قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی از سوی صهیونیست ها به خصوص كشته و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی ها اشاره می كند.
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار كردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری كرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب كرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطین شد.
سفیر فلسطین در سازمان ملل همچنین به كشته شدن 4 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 730 نفر آنان در روز جمعه 20 آوریل اشاره كرده و آورده است: در مجموع از 30 مارس تا كنون، آمار كشته شدگان به 35 نفر و تعداد زخمی و مجروحان به 4 هزار تن افزایش یافته كه در میان آنان كودكان، زنان و افراد ناتوان به چشم می خورند.
منصور در نامه خود به ممانعت سربازان صهیونیست از انتقال مجروحان به مراكز درمانی هم شكایت كرده و گفته است: نه تنها اسرائیلی ها وحشیانه مردم غیرنظامی را می كشند بلكه نمی گذارند مجروحان به بیمارستان ها منتقل شوند.
وی تصریح كرده است: ما با تكرار حمایت كامل دبیركل سازمان ملل متحد و همراهی بسیاری از دولت ها و سازمان ها در سراسر جهان، خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره كشتار شهروندان فلسطینی در اعتراض های مسالمت آمیزشان از سوی نیروی اشغالگر اسرائیل هستیم.
سفیر فلسطین بار دیگر خواستار پاسخگو كردن عاملان این اقدام، جلوگیری از جنایات بیشتر و سلب حیات بی گناهان شد و تاكید كرد: نگرانی عمیق خود را از این شرایط اعلام می كنیم و می خواهیم در اسرع وقت محاصره غیرانسانی غزه برداشته شود.
منصور از جامعه بین المللی هم درخواست كرده است تا یكصدا جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محكوم كنند.
وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار كرد نسخه ای از این نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو ارسال شده و خواستار رسیدگی این شورا نسبت به نقض حقوق بشر فلسطینی ها از سوی صهیونیست ها هستیم.
اروپام**1429