۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۹
کد خبر: 82892937
T T
۰ نفر
جانبازان، انقلاب را در مقابل دشمنان بيمه كردند

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: جانبازان انقلاب اسلامي با فداكاري در راه دين و ارزش ها كشور را در مقابل توطئه هاي دشمنان بيمه كردند.

به گزارش ايرنا ، آيت الله محمدرضا ناصري، روز شنبه به مناسب ميلاد حضرت عباس (ع) در ديدار تعدادي از جانباران با قدرداني از فداكاري آنها افزود: پرچم عزتي كه جانبازان در كشور برافراشتند نظام را مقابل هدف هاي شوم استكبار جهاني بيمه ساخت.
وي با ذكر خاطراتي از دوران دفاع مقدس ادامه داد: جانبازان در جريان هشت‌ سال دفاع مقدس با لبيك گويي به نداي حضرت امام خميني (ره) به رغم سن كم در مقابل دشمنان ايستادگي كردند و عزت آفريدند .
امام جمعه يزد خاطر نشان كرد: وفاداري شاخصه اصلي جانبازان در دوران مبارزه عليه رژيم ستم شاهي و دفاع مقدس بود كه آنها با پيروي از علمدار قهرمان كربلا تا پاي جان از جمهوري اسلامي دفاع كردند.
ناصري همچنين زنده نگه ‌داشتن خاطره شهدا و قدرداني از ايثارگران را در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ادامه استقامت در مسير ايثارگري و جانبازي در جامعه يك ضرورت ذكر كرد.
وي گفت: آسايش مردم شجاع ما مديون جانفشاني ‌هاي جانبازان است كه همه وجود خود را وقف اعتلاي نظام و ارزش هاي الهي و انساني كردند .
روز ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان روز جانباز نامگذاري شده است.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت 10 هزار جانباز دارد و سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
7536/ 6197