۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82894539
T T
۰ نفر
شهید رضایی: خودتان را از روحانیت مبارز جدا نكنید

بندرعباس - ایرنا - شهید بنوبندی رضایی در بخش نخست وصیت نامه اش خطاب به پاسداران عنوان می كند: به فرموده حضرت امام (ره) پاسداری شغل شریف است چون خدمت به اسلام می باشد، قدر این وظیفه را بدانید و خودتان را از روحانیت مبارز جدا نكنید.

به گزارش ایرنا، شهید محمد بنوبندی رضایی یكم فروردین سال 1344 در روستای بنوبند در 30كیلومتری شمال بندرعباس متولد شد.
دوران ابتدایی را در روستای خود گذارند و برای ادامه تحصیل به بندرعباس آمد و در مدرسه 28 مرداد (شهید عباس پور) مقطع راهنمایی را ادامه داد .
درمقطع دبیرستان در مدرسه ابن سینا مشغول به تحصیل شده بود كه جنگ تحمیلی شروع شد.
وی در این مقطع حساس در بسیج برای اعزام به جبهه نام نویسی كرد و برای گذراندن آموزش نظامی به «پادگان05» كرمان اعزام شد.
شهید بنوبندی رضایی بعد از پایان دوره آموزشی پس از نخستین اعزام سه ماه را در جبهه های جنگ بود.
پس از آن وارد سپاه بندرعباس شد و در واحد گزینش مشغول به كار شد اما به دلیل علاقه به كار به بسیج پس از مدتی به عنوان مسوول نیروی انسانی بسیج بندرعباس منصوب شد و دوباره به و برای چندمین بار به جبهه رفت و هر بار كه از جبهه برمی گشت با خود تعدادی از بسیجیان را به جبهه می برد.
شهید بنوبندی رضایی می گفت: اگر می خواهی حزب اللهی ببینید، آن هایی هستند كه در جبهه می جنگند».
وی مسوول محور در عملیات «والفجر8» و «اطلاعات –عملیات» لشكر 19 فجر استان فارس بود كه از سال 1360 تا زمان شهادت خود را وقف جبهه كرد.
شهید بنوبندی رضایی سرانجام در 21 بهمن 1364 پس از چهارسال حضور در جبهه و عملیات ها درحالی كه مسوولیت یكی از محورهای عملیاتی خط شكن غواص در لشكر 19 فجر در منطقه فاو را برعهده داشت، در این منطقه به شهادت رسید.
پیكر این شهید طبق وصیت نامه اش در گلزار شهدای بندرعباس دفن شده است.
وی در بخش نخست وصیت نامه اش خطاب به پاسداران عنوان می كند: به فرموده حضرت امام(ره) شغل پاسداری شریف است چون خدمت به اسلام می باشد، قدر این وظیفه را بدانید و خودتان را از روحانیت مبارز جدا نكنید.
شهید بنوبندی رضایی در ادامه این مطلب بیان می كند: تابع امر ولایت فقیه باشید تا به شما آسیبی نرسد، برادران پاسدار؛ خون های شهیدان انقلاب شما را پاسداری كردند از خون های مطهر آن ها، آن طور كه شایسته است، پاسداری كنید و اگر پاسداری را به عنوان شغل، انتخاب كرده اید، اشتباه انتخاب نكرده اید.
وی در بخش دوم وصیت نامه اش خطاب به دوستان و آشنایانش تاكید می كند: ای كسانی كه خود را مسلمان به جامعه معرفی می كنید، اسلام یعنی تسلیم شدن به امر خدا و خدا در قرآن فرموده با كفار و مشركان جهاد كنید پس چرا به جبهه نمی روید؟ از چه می ترسید؟ مرگ شما را دربر می گیرد و نمی توانید فرار كنید پس چه بهتر كه بروید سراغ مرگ و آشتی كنید با مرگ.
وی ادامه داده دوست ندارم به عنوان دوستی و علاقه در مراسم بنده شركت كنید به اسلام برگردید و به یاد مرگ باشید.
شهید محمد بنوبندی رضایی در پایان وصیت نامه اش پس از حلالیت از پدر و مادرش و سفارش به دوری از گریه و زاری اظهار می كند: اگر كسی از من طلبكار است به او پرداخت كنید و از تمامی برادران و عزیزان حلالیت می طلبم، اگر جسد بنده به دستتان رسید آن را در گلزار شهدای بندرعباس دفن كنید.
9887 /6048


* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com