۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82894590
T T
۰ نفر

خودمراقبتي پايه اصلي ارتقاي سلامت جامعه است

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82894590
خودمراقبتي پايه اصلي ارتقاي سلامت جامعه است

گنبدكاووس - ايرنا - رييس مركز بهداشت گنبدكاووس ارتقاي سلامت عمومي جامعه را تنها در سايه مشاركت مردم امكان پذير دانست و خاطرنشان كرد: براي تحقق اين مهم، خودمراقبتي از پايه هاي اصلي در ارتقاي سلامت است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرهاد بديعي روز دوشنبه درهمايش خودمراقبتي و شاد زيستن كه با حضور برخي سفيران سلامت خانواده ها در دانشگاه گنبدكاووس برگزار شد، گفت: رويكرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي ارتقاي سلامت جامعه، استفاده از مشاركت هاي مردمي است.
وي افزود: در همين راستا طرح سفيران سلامت براي خانواده هاي شهري پايه ريزي شده كه بر اساس آن از هر خانواده يك نفر به صورت داوطلبانه در اين طرح مشاركت و آموزش هاي لازم را درحوزه سلامت فراگرفته و به خانواده خود منتقل مي كند.
دكتر بديعي با بيان اينكه تاكنون يك هزار نفر در طرح سفيران سلامت گنبدكاووس عضوگيري شده و اين روند ادامه دارد، اضافه كرد: آموزش هاي حوزه سلامت در مناطق روستايي نيز از طريق خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي و درماني به خانواده ها داده مي شود.
وي تصريح كرد: امروز بيماري هاي غيرواگير همچو ديابت، فشار خون، بيماري هاي قلبي و عروقي و سرطان ها، سلامت عمومي جامعه را تهديد مي كند كه اين بيماري ها براحتي با انجام برخي اقدامات خودمراقبتي مانند كاهش مصرف نمك و استفاده كمتر از مواد خواركي با چربي بالا و سرخ كردني ها، قابل پيشگيري است.
رييس مركز بهداشت گنبدكاووس با گراميداشت هفته سلامت (اول تا هفتم ارديبهشت) به اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و آموزشي در طول اين هفته درگنبدكاووس اشاره كرد و گفت: برگزاري كلاس هاي آموزشي با موضوع پيشگيري از بيماري هاي غير واگير مثل سرطان ها و قلبي و عروقي از مباحث اين كلاس ها است.
به گزارش ايرنا، دراين همايش يكي از كارشناسان مركز بهداشت گنبدكاووس نيز مطالبي در خصوص بيماري هاي غيرواگير و راهكارهاي پيشگيري از آن براي حاضرين بيان كرد.
شهرستان گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860