۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82899720
T T
۰ نفر

جمع آوري دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82899720
جمع آوري دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

رشت - ايرنا - معاون خدمات شهري شهرداري رشت گفت: طرح ويژه جمع آوري و ساماندهي دستفروشان خيابان هاي مشرف به پياده راه فرهنگي در اين كلانشهر به اجرا درآمد.

روابط عمومي شهرداري كلانشهر رشت روز شنبه به نقل از عليرضا مقصودي اعلام كرد: طرح ويژه جمع آوري و ساماندهي دستفروشان در رشت با همكاري حوزه هاي مناطق ساماندهي مشاغل، معاونت خدمات شهري و اجرائيات شهرداري به اجرا درآمده است.
وي اظهار داشت: بر اساس اين طرح از شهروندان درخواست مي شود تا براي خريد روزانه خود نسبت به انتخاب بازارچه ها اقدام‌ و از مراجعه به دستفروش خودداري كنند.
مقصودي بيان كرد: اگرچه شهرداري رشت طي پنج سال گذشته نسبت به ساماندهي دستفروشان‌ كنار خيابان اصلي و طلايي شهر اقدام كرده، اما هر روز شاهد افزايش دستفروشان هستيم به طوري كه به دليل ايجاد ترافيك و اختلال در رفت و آمد رهگذران، صداي اعتراض شهروندان نيز درآمده است.
وي با بيان اين كه دستفروشان خيابان هاي منتهي به پياده راه فرهنگي رشت با عزم‌ جزم شده شهرداري، در بازارچه هاي معين با اجاره ۱۵۰ هزار توماني ساماندهي مي شوند، اظهار كرد: يك هزار و 300 غرفه در 15 بازارچه براي جانمايي دستفروشان فراهم شده اما به دليل مقاومت دستفروشان در نقل مكان، احساس كاذب درآمد بيشتر، خريد ارزان تر و تمايل مردم به خريد از دستفروش، درحال حاضر ۴۵۰ غرفه در بازارچه هاي شهر غيرفعال است.
معاون خدمات شهري شهرداري كلانشهر رشت خاطرنشان كرد: هزينه اجاره هر كدام از غرفه ها تنها 150 هزار تومان بدون هيچگونه پيش پرداخت است.
وي با اشاره به مقابله هميشگي دستفروشان با ماموران سد معبر و با بيان اين كه اين مقابله اين بار نيز دور از انتظار نيست، تصريح كرد: هر چند كه آموزش هاي لازم و تذكرهاي حقوقي به تمام عوامل شهرداري ارائه شده اما احتمال تقابل فيزيكي از طرف دستفروشان همواره وجود خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: با استناد به بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها، شهرداري به نيابت از شهروندان صيانت از اموال شهر را به عهده دارد كه حفظ شوارع شهري يكي از موارد صيانت است.‌
رشت حدود 700 هزار نفر جمعيت ثابت دارد كه به طور متوسط، اين تعداد در طول روز به بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر مي رسد.
7286 /2007