۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۲۹
کد خبر: 82900240
T T
۰ نفر
10 درصد درآمد مالياتي استان را تامين مي كنيم

مشهد- ايرنا- مدير عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: اين مجتمع 10 درصد درآمد هاي مالياتي استان خراسان رضوي را تامين مي كند.

سيد حسين احمدي سليماني روز شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه افزود: ميزان فروش محصولات اين مجتمع در سال گذشته 18 هزار ميليارد ريال و ماليات بر ارزش افزوده آن يك هزار و 800 ميليارد ريال بود.
وي اظهار كرد: درآمد اين مجتمع از سال 90 تا 96 حدود سه برابر شده و جمع كل مالياتهاي پرداختي با احتساب ماليات بر ارزش افزوده فروشها نيز در اين مدت پنج برابر شده است.
وي گفت: در راستاي سياست هاي حمايتي دولت فقط از معافيت هاي ماليات صادرات استفاده كرده و معافيت مالياتي ديگري نداشته ايم.
احمدي سليماني افزود: در اين مدت ظرفيت واحد احياي اين شركت 2 برابر شده و خط گندله سازي وارد مدار گشته و امسال نيز ميزان فروش اين مجتمع افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه امروز يكي از چالش هاي پيش رو بحران آب است اظهار كرد: 40 درصد از آب مصرفي اين مجتمع از طريق چاههاي عميق و 60 درصد از آب سد بار تامين مي شود.
وي گفت: بر اساس آمار مسئولان امور آب نيشابور، يك هزار و 900 حلقه چاه آب در دشت نيشابور وجود دارد كه سرجمع آب استحصالي از اين چاهها 550 تا 600 ميليون متر مكعب در سال است و مقدار آبي كه در اين مجتمع مورد استفاده قرار مي گيرد 2 و نيم ميليون متر مكعب در سال مي باشد كه كمتر از نيم درصد آب استحصالي از چاه هاي اين دشت است.
مدير عامل مجتمع فولاد خراسان افزود: اين مجتمع براي انجام مطالعه، پژوهش، برگزاري كنفرانس و فرهنگ سازي در كودكستان ها و مدارس در زمينه هاي حفاظت از منابع آب و جلوگيري از هدر رفت آب آمادگي دارد.
وي با بيان اينكه مجتمع فولاد خراسان باعث ايجاد اشتغال مستقيم براي 2 هزار و 800 نفر شده است اظهار كرد: 2 هزار و 500 راننده ساليانه چهار ميليون تن مواد اوليه مورد استفاده اين مجتمع را تامين مي كنند.
مجتمع فولاد خراسان در منطقه اي به مساحت يك هزار و 400 هكتار در 15 كيلومتري شمال غرب نيشابور قرار دارد.
اين مجتمع شامل 6 كارخانه گندله سازي با ظرفيت 2 و نيم ميليون تن، 2 واحد احياي مستقيم با ظرفيت يك و 6 دهم ميليون تن، 2 واحد فولادسازي با ظرفيت يك و چهار دهم ميليون تن و كارخانه نورد با ظرفيت 640 هزار تن در سال است.
شهرستان 450 هزار نفري نيشابور در 127 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053