۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 82902333
T T
۰ نفر
اتحادیه اروپا: برای اعمال تعرفه های تجاری آمریكا آماده ایم

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام كرد كه برای اعمال تعرفه های جنجال برانگیز بر فولاد و آلومینیوم این اتحادیه از سوی آمریكا، آماده است.

به گزارش خبرگزاری های غربی از بروكسل، «سسیلیا مالمستروم» كمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا قرار است امشب با «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریكا گفت و گو كند، اما میزان امیدواری برای برخورداری از معافیت دائمی این اتحادیه از تعرفه های اعمالی آمریكا، بسیار اندك است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا چندی پیش اتحادیه اروپا را به طور موقت از تعرفه های 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم معاف كرد، اما موعد این معافیت فردا (سه شنبه) به سر می آید و قابل تمدید نیست.
اما اروپا نیز در واكنش به تصمیمات آمریكا در زمینه اعمال تعرفه های وارداتی، دست روی دست نگذاشته و تعرفه های مجازاتی را بر كالاهای صادراتی از آمریكا وضع كرده است.
«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی كمیسیون اروپا گفت كه تماس ها با واشنگتن برای لغو تعرفه های تلافی جویانه برقرار است. وی در عین حال تاكید كرد كه اتحادیه اروپا برای هر گونه اقدامی آماده است.
براساس این گزارش، سران سه كشور قدرتمند اتحادیه اروپا (آلمان، انگلیس و فرانسه) روز گذشته (یكشنبه) مذاكراتی داشتند و در زمینه آمادگی اتحادیه اروپا برای اقدام در صورت تداوم اعمال تعرفه های واشنگتن، به توافق دست یافتند.
ترامپ هفته گذشته با امانوئل مكرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مركل صدراعظم آلمان دیدار كرد، اما از قصد خود برای مستثنی كردن اتحادیه اروپا از تعرفه واردات، سخن به میان نیاورد. این اتحادیه سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 700 میلیون دلار فولاد و آلومینیوم به بازار آمریكا صادر كرد.
شبد**اروپام**9109**1379
۰ نفر