۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82903191
T T
۰ نفر

حضور كتابخانه ملي با 125 عنوان نشريه در نمايشگاه كتاب

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82903191
حضور كتابخانه ملي با 125 عنوان نشريه در نمايشگاه كتاب

تهران- ايرنا- مدير كل روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران گفت: اين سازمان امسال با 125 عنوان كتاب و نشريه در 183 نسخه در سي و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از كتابخانه ملي، مظفر پاسدار شيرازي اظهار داشت: امسال نيز سازمان اسناد و كتابخانه ملي با بخش‌ها و برنامه‌هاي متنوعي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران حضور دارد كه ف‍ي‍‍پا و نسخ خطي از جمله آنهاست.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه اسناد و نسخه‌هاي خطي زيادي در بين خانواده‌ها و عموم مردم وجود دارد، وجود بخش نسخ خطي در اين غرفه، موجب تشويق مردم به اهداي اسناد، نسخ خطي و همچنين پاسخگويي به سوالات آنان خواهد بود.
پاسدار شيرازي، مرمت اسناد و نسخه ها و وجود ميز نور را از جذابيت‌هاي غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در نمايشگاه كتاب تهران عنوان كرد و گفت: البته ويترين‌هاي غرفه به نمايش اسناد تاريخي و كتاب‌هاي خطي سازمان از جمله دستخط اميركبير و سند مشروطه اختصاص خواهد داشت.
وي به فعاليتهاي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در زمينه هاي كتب علوم آرشيوي، علوم اطلاعات و دانش‌شناسي (كتابداري) و تاريخ، تصريح كرد: سازمان اسناد و كتابخانه ملي با 12 فصلنامه تخصصي و 125 عنوان كتاب و نشريه در 183 نسخه از جمله «فنخا» (مجموعه كامل فهرستگان نسخ خطي ايران) در 45 جلد، دانش نامه ديجيتال «ايران زمين»، «معجم المخطوطات العراقيه» در 20 جلد و فهرست نسخ خطي كتابخانه ملي در 45 جلد در سي و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران شركت مي‌كند كه از اين تعداد 63 عنوان چاپ اول است.
سي و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 12 تا 22 ارديبهشت ماه 97 در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) همه روزه پذيراي علاقه مندان و دوستداران كتاب و كتابخواني است.
فراهنگ**1880**1055
۰ نفر