۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82903768
T T
۰ نفر

صالحی: شهید مطهری جامعیت كم نظیری داشت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82903768
صالحی: شهید مطهری جامعیت كم نظیری داشت

مشهد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم استاد شهید مطهری هم در شخصیت و هم در اندیشه جامعیت مقبولی داشت كه در ایران كم نظیر بود.

به گزارش ایرنا سیدعباس صالحی، چهارشنبه در آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت علامه مطهری در فریمان افزود: ایشان از نظر شخصیتی فردی باهوش و در عین حال با پشتكار بود.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد باهوش زمین گیر هوش خود شده و دست از تلاش و پشتكار برمی دارند اما نگاه به تقویم كار روزانه شهید مطهری نشان می دهد كه ایشان خیلی پركار و خاص بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از دیگر ویژگی های شهید مطهری تركیب كثرت و دقت در آثار گفتاری و نوشتاری ایشان بود كه معمولا در افراد كمتر حاصل می شود، یعنی برخی پر می گویند و زیاد می نویسند اما دقیق نیستند و آنهایی كه دقیق می نویسند، آثار كمی دارند اما شهید مطهری اینگونه نبود.
صالحی افزود: تركیب علم و ایمان ویژگی دیگر شخصیتی شهید مطهری است، به این معنا كه ذهن و روح ایشان به طور متوازن فعال شده بود.
وی در ادامه خاطر نشان كرد: تركیب حوزه و دانشگاه نیز بعد دیگر شخصیتی وجودی ایشان بود، به نحوی كه این استاد شهید توانسته بود میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را با هم جمع كند و یكی را به پای دیگری ذبح ننماید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رشد مطلوب شهرستان فریمان در 2 حوزه كشاورزی و صنعت افزود: فریمان شهری میراثی و تاریخی است و این سرمایه نهفته تاریخی را می توان بازپرورید.
صالحی اضافه كرد: به طور مثال در رباط 'سنگ بست' سابقه ای می بینیم كه در كل ایران كم نظیر است یا آبگرم 'شاهان' گرماب، می تواند فرصتهای مهمی را برای شهرستان فریمان در حوزه خدماتی و گردشگری طبیعی ایجاد كند.
او فرهنگ، ایمان و دیانت را ویژگی مهم مردمان فریمان دانست و افزود: دیانت در این خطه موج می زند و وقتی رضاخان فضای محدودی را برای روحانیت ایجاد كرد منطقه فریمان به پناهگاهی برای روحانیت تبدیل شد و شیخ مجتبی قزوینی به روستای قلندر آمد و شیخ هاشم قزوینی هم در منطقه فریمان سكونت گزید.
وی تاكید كرد: این افراد مجتهدانی برجسته بودند كه رشته های دیانت را در بین مردم این منطقه محكم كردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح چهارشنبه در بدو ورود به فریمان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام رفیع شهیدان ادای احترام كرد و سپس از منزل موزه استاد شهید مرتضی مطهری و نمایشگاه روز فرهنگی این شهرستان دیدن كرد.
عباس صالحی عصر امروز برای شركت در همایش بین المللی شعر اهل بیت (ع) به شهرستان تربت جام سفر می كند.
3027/1922/5132
۰ نفر