۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۴۱
کد خبر: 82904126
T T
۰ نفر
توزيع بذر يارانه دار آب بر در
چهارمحال و بختياري ممنوع شد

شهركرد- ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: توزيع بذر آب بر با قيمت تعاوني و تعادلي (يارانه دار) براي كشت بهاره در اين استان ممنوع شده است.

حميدرضا دانش روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در صورت كشت محصول پر آب بر، كشاورزان خاطي با قطع سهميه آب و اعمال قانون مواجه خواهند شد.
به گفته وي، ذرت معمولي، چغندر، سيب زميني، صيفي جات از جمله بذرهاي آب بر در كشت بهاره است.
وي، از ممنوعيت كشت نشاء برنج در استان بخصوص در حاشيه زاينده رود خبر داد و تصريح كرد: تشديد پديده خشكسالي و افت آبهاي زيرزميني موجب كاهش كشت برخي از محصولات شده است.
دانش، با اشاره به اينكه الگوي كشت چهارمحال و بختياري در حال تغيير است، توضيح داد: بارش و منابع آب در سطح اين استان حدود 50 درصد كاهش يافته و كشاورزي استان را تحت تاثير قرار داده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري افزود: با تمهيدات انجام شده، كشت گياهان آب بر از اولويت كشاورزي خارج مي شود و كشت گياهان كم آبي بر جايگزين اين نوع كشت خواهد شد.
دانش گفت: در سال زراعي جاري كشت محصول سيب زميني، ذرت علوفه اي معمولي و صيفي جات در چهارمحال و بختياري كاهش مي يابد.
وي بيان كرد: كشت ذرت رقم 500 و600 به كشاورزان توصيه شده تا مصرف آب براي كشت اين نوع محصول كاهش يابد.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري بيان كرد: كشت گياهان دارويي از جمله زعفران در سطح استان در حال فرهنگ سازي است.
به گزارش ايرنا، سالانه 140 هزار هكتار از مزارع استان به كشت بهاره و پاييزه اختصاص مي يابد.
ميزان بارش ها در چهارمحال و بختياري در سالهاي اخير با كاهش 60درصدي مواجه شده است.
6199/2097