۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82906508
T T
۰ نفر

فعالان رسانه اي گيلان در انتشار آثار رضوي پيشرو باشند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82906508
فعالان رسانه اي گيلان در انتشار آثار رضوي پيشرو باشند

رشت – ايرنا – معاون فرهنگي و مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان از فعالان رسانه اي استان خواست در انتشار آثار رضوي پيشرو باشند .

حسين ابراهيميان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، با اشاره به تاثير واضح رسانه در مقوله فرهنگ بيان كرد: با توجه به پيشينه مطبوعاتي گيلان، اين انتظار وجود دارد كه آثار توليدي فعالان مطبوعات و خبرگزاري هاي استان براي حضور در جشنواره يادشده از كيفيت قابل قبولي برخوردار باشند.
وي اظهار كرد:اين جشنواره از مجموعه برنامه‌هاي شانزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) به ميزباني اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان است.
وي، آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌هاي كشور را هفدهم خردادماه ٩٧ عنوان و تصريح كرد : هشتمين جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها، تيرماه سال آينده، همزمان با دهه كرامت به ميزباني گيلان برگزار مي‌شود.
ابراهيميان اظهار كرد: فراخوان جشنواره براي بيش از يك هزار و ١٠٠ نشريه كشور ارسال شده و تاكنون حدود ٤٠٠ اثر به دبيرخانه رسيده است.
وي تصريح كرد: اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، ادبي و مذهبي مرتبط با سيره پاك ائمه معصومين(ع) به‌ويژه حضرت امام رضا(ع) و گراميداشت توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف حضرت امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاري جشنواره است.
معاون امور فرهنگي و رسانه اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، سبك زندگي رضوي، فرهنگ رضوي، سيره سياسي و اجتماعي رضوي، جلوه‌هاي رضوي و اقتصاد مقاومتي را پنج محور موضوعي جشنواره جلوه‌هاي فرهنگ رضوي در رسانه‌ها عنوان و اضافه كرد: بخش‌هاي اصلي جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري، آثار راديويي و تلويزيوني و شعر رضوي است و شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را در هفت رشته «تيتر»، «سرمقاله و يادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عكس» و «مقاله» به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
ابراهيميان با بيان اينكه فعالان عرصه راديو و تلويزيون نيز مي‌توانند آثار توليدي خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبري» ارسال كنند، ادامه داد: همچنين شاعران مي‌توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوي كه در يكي از نشريات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري كشور منتشر شده است را به دبيرخانه برسانند.
اطلاع رساني جشنواره از طريق تارنماي شمس توس گيلان به نشاني gilan.shamstoos.ir و فرايند ثبت نام و ارسال اثر از طريق portal.shamstoos.ir انجام مي‌شود.
1881 /6030