۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82907872
T T
۰ نفر

وزیر صنعت:

82 درصد كالاهای وارداتی سرمایه ای است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82907872
82 درصد كالاهای وارداتی سرمایه ای است

مشهد- ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 82 درصد كالاهای وارداتی به كشور واسطه ای و سرمایه ای است كه برای رفع نیازهای تولیدی وارد می شود.

محمد شریعتمداری، دوشنبه در آیین افتتاح ویدئو كنفرانسی كارخانه شیشه فلوت كاویان فریمان توسط رئیس جمهوری، افزود: تنها 10 درصد كالاهای وارداتی از خارج مصرفی است و پارسال هم در راستای حمایت از تولیدات داخلی، یك درصد بر سود بازرگانی ورود كالا افزوده شد.
وی گفت: افزایش 27 درصدی میزان ورود ماشین آلات صنعتی، رشد هشت درصدی برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و روند رو به افزایش صدور پروانه های صنعتی از نشانه های سیاست گذاری درست در عرصه صنعت است.

**خراسان رضوی، رتبه نخست كشور در ایجاد اشتغال
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان خراسان رضوی با ایجاد 124 هزار شغل در سال گذشته، رتبه نخست تولید اشتغال كشور را دارد اما هنوز 260 هزار نیروی بیكار در این استان وجود دارد.
وی طرح شیشه فلوت كاویان را از بزرگترین واحدهای تولید شیشه كشور خواند و گفت: خط تولید 800 متری این واحد محصولی با بالاترین فن آوری روز دنیا تولید می كند و حمایت از سرمایه گذار این طرح، حمایت واقعی از كالای ایرانی است.
شریعتمداری اظهار كرد: برای از بین بردن بیكاری باید دست سرمایه گذاران را بوسید و از سرمایه گذاری آنها حمایت كرد و سرمایه گذار هم چیزی جز احترام و ارزش نمی خواهد.
وی گفت: در حالی كه بسیاری از سرمایه گذاران با مشكلات برجای مانده از گذشته همچون تحریم ها و عوارض و نتایج آن درگیر هستند برخی از امور هنوز اصلاح نشده و شورای پول و اعتبار باید با بخش صنعت كشور همراهی بیشتری برای رفع موانع داشته باشد.
شریعتمداری با بیان این كه اگر صنعت در كشور توسعه یابد زندگی و حیات كشور تضمین می شود، افزود: بدون تردید در كشور به كار و تلاش بیشتر و مجاهدت در تولید و مدیریت نیازمندیم و كار اداری ساده برای حل مشكلات كشور پاسخگو نیست و همه باید برای كار متراكم برنامه ریزی كنند.
وی اظهار كرد: از مهمترین فرصتهای كشور ما نسل جوان آن است كه باید از این امكان ارزشمند استفاده كرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: همزمان با كارخانه شیشه فریمان، كارخانه سیمان غرب آسیا در شهرستان تربت جام، واحد تولید انواع لامپ های ال.ای.دی در ملك آباد و واحد تولید آجر نسوز در مشهد نیز به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شركت شیشه فلوت كاویان فریمان گفت: 40 درصد ماشین آلات به كار گرفته شده در این طرح در گروه صنعتی كاوه تولید شده و مابقی از كشورهای چین، آلمان و بلژیك خریداری شده است.
محمدرضا صادقی ارجمند با اشاره به ساخت این كارخانه در زمینی به مساحت 172 هزار و 327 متر مربع با زیربنای 83 هزار و 195 متر افزود: برای این طرح هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 52 میلیون یورو فاینانس هزینه شده كه برای 510 نفر شغل مستقیم ایجاد كرده است.
وی گفت: این واحد پس از تكمیل، سالانه 40 هزار تن شیشه رفلكس، 220 هزار تن شیشه فلوت و 20 هزار تن آینه تخت سفید تولید می كند.
صادقی، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این كارخانه در سال 93 بیان كرد: امروز خط تولید شیشه فلوت به بهره برداری رسید و ماه آینده نیز خطوط تولید شیشه رفلكس و آینه تخت به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شركت شیشه فلوت كاویان فریمان تاكید كرد: مدیریت شركت، قبل از راه اندازی این طرح پیش بینی صدور تولیدات آن به افغانستان، آسیای میانه و استان های همجوار را داشت اما اكنون تولیدات آن به صورت رقابتی به كشورهای استرالیا، لهستان و برزیل هم صادر می شود.
شهرك صنعتی كاویان فریمان در 45 كیلومتری جاده مشهد- فریمان قرار دارد.
رئیس جمهوری به همراه شماری از معاونان و وزیران خود در قالب سفری دوروزه از روز یكشنبه به استان خراسان رضوی سفر كرده بود، چندین طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی را راه اندازی كرد.
5132/3221
۰ نفر