۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۵۹
کد خبر: 82908289
T T
۰ نفر

فعاليت بسيج سازندگي نقطه عطفي در اقتصاد مقاومتي است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۵۹
کد خبر: 82908289
فعاليت بسيج سازندگي نقطه عطفي در اقتصاد مقاومتي است

اهواز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان خوزستان بر لزوم فراهم كردن امكانات بيشتر در حوزه كارآفريني جوانان گفت: با توجه به وضعيت موجود فعاليت بسيج سازندگي نقطه عطف در اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش ايرنا آيت الله سيدعلي موسوي جزايري دوشنبه در ديدار با مسئولان گروه هاي جهادي و كارآفرينان برتر سازمان بسيج سازندگي سپاه ولي عصر (ع) با اشاره به قدرداني مقام معظم رهبري از فعاليت‌هاي بسيج سازندگي، افزود: فعاليت هاي بسيج سازندگي در سطح كشور معروف و مهم است.
وي خاطر نشان كرد: بسيج سازندگي درآمدزا است كه به عنوان نمونه در منطقه شلنگ‌آباد اهواز منزلي را در اختيار ما قرار دادند و در آنجا 6 شغل از فني و حرفه‌اي آموزش داده مي‌شد همچنين معرفي جوانان به آموزشگاه از طريق مساجد صورت مي‌گرفت.
آيت‌الله موسوي جزايري با تاكيد بر اينكه امكانات موجود براي كسب نتيجه مطلوب بايد بكارگيري شود، تصريح كرد: مي‌توانيم امكاناتي براي آموزش فني و حرفه‌اي فراهم كنيم به طور مثال حدود 6 هزار متر از مصلاي ما بدون استفاده مانده كه آمادگي داريم اين مساحت را در اختيار مسائل فني و حرفه‌اي بگذاريم.
به گفته معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج)خوزستان، در سال هاي 96 و 97 ، 700 پروژه با 75 ميليارد ريال در مناطق محروم خوزستان توسط جهادگران بسيجي در دستور كار قرار گرفت كه بخش عمده اي از اين پروژه ها به اتمام رسيده است. با قرارداد دو ساله اي كه بين سپاه وليعصر(عج) خوزستان و كميته امداد امام خميني(ره) منعقد شده ، قرار است 400 واحد مسكوني در مناطق محروم احداث شده و 800 منزل نيز تعمير شود.
درحوزه گروه هاي جهادي 513 گروه در قالب 15 هزار نفر سازماندهي شده اند كه بيشتر آنها قشر دانشجويي بوده و برخي نيز دانش آموز هستند.
به گزارش ايرنا هفته بسيج سازندگي از 14 تا 21 ارديبهشت درحال برگزاري است كه سپاه وليعصر(عج) خوزستان از ابتداي اين هفته برنامه هاي مختلفي را در دستور كار قرار داده است.
30 پروژه محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي در خوزستان، آغاز سه پروژه محروميت زدايي و منزل شهيد هادي نژاد در آغاجاري، قرارداد تعمير 800 منزل، احداث 400 خانه و 500 سرويس بهداشتي در مناطق محروم خوزستان بين كميته امداد و سپاه وليعصر(عج)، برنامه رسم هجرت در خصوص آسيب شناسي گروه هاي جهادي و ايجاد راهكارهاي مناسب براي خدمت رساني هرچه بهتر به مناطق محروم، از جمله برنامه هاي اين هفته در خوزستان است.
9887/6064