حسين فلاح جوشقاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با بيان اينكه اكنون بيشتر پيامك هاي تبليغي از سيم كارت هاي شخصي ارسال مي شود، گفت: فرآيندي طراحي شده كه بر اساس آن اپراتورها موظف به برخورد با دارندگان اين سيم كارت ها شده اند.
وي توضيح داد: اپراتورهاي تلفن همراه كشور موظفند با رفتار شناسي صاحبان سيم كارت هاي ارسال كننده تبليغات و شناسايي ارسال كنندگان مداوم پيامك تبليغي، اقدام هاي لازم را براي برخورد با آنها را انجام دهند.
وي با بيان اينكه مرحله اجرايي اين فرايند به زودي توسط اپراتورها كليد مي خورد، افزود: با اين كار، روند ارسال پيامك تبليغي از سيم كارت هاي شخصي ساماندهي مي شود.
معاون وزيرارتباطات به مصوبه 270 كميسيون تنظيم مقررات كه ارسال پيامك را تنها با كسب رضايت مشتري مجاز دانسته است، اشاره كرد و از طراحي سامانه اي توسط اپراتور هاي تلفن همراه خبر داد كه براساس آن افرادي كه تمايل به دريافت پيامك هاي تبليغي دارند با مراجعه به اين سامانه و ثبت نام در دريافت پيامك تبليغاتي، بسته هاي تشويقي دريافت خواهند كرد.
فلاح جوشقاني خاطرنشان كرد: سامانه اپراتورها براي ارسال پيامك تبليغاتي با لحاظ كردن بسته هاي تشويقي تا چند روز آينده رونمايي مي شود.
رئيس سازمان رگولاتوري ايران تلاش اپراتورها براي ارائه سرويس به مشتركان را كاري طبيعي دانست و در عين حال تاكيد كرد: ايجاد مزاحمت براي مشترك از سوي اپراتور تخلف است و رگولاتوري با آنان برخورد هاي لازم را خواهد كرد.
به گفته وي، اكنون ميزان و حجم پيامك هاي ارسال نسبت به 6 ماه گذشته به يك دهم رسيده است اما بخش زيادي از اين نوع پيامك ها از سيم كارت هاي شخصي است كه اپراتورها نقش چنداني در آنها ندارند.
فلاح جوشقاني با بيان اينكه سامانه هايي كه اقدام به ارسال پيامك انبوه مي كنند تنها قراردادي با اپراتور دارند، يادآور شد: ارسال پيام تبليغاتي از يك سرشماره به معناي آن نيست كه اپراتور اقدام به ارسال پيامك كرده بلكه براساس قراردادي سرويسي ارائه شده و دارنده آن سرويس تخلف كرده است.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: اپراتور در چنين مواردي موظف است از ارسال پيامك ها براي افرادي كه اقدام به مسدود سازي ارسال پيامك كرده اند، خودداري كند كه البته اين امر از سوي آنها رعايت مي شود.
وي گفت: اكنون اپراتورها تنها پيام هاي خدمات خود را براي مشتركان ارسال مي كنند و از سرشماره هاي خود پيامك تبليغي نمي فرستند زيرا مي دانند با آن به شدت برخورد مي شود.
فلاح جوشقاني به سامانه 195 كه پيشتر براي دريافت گزارش هاي مردمي از تخلفات اپراتورها طراحي شده بود، اشاره كرد و افزود: ارسال پيامك تبليغي از سيم كارت هاي شخصي نيز ساماندهي خواهد شد.
به گزارش ايرنا، بيست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پيامكي 195 فعال شد تا پيامكهاي تبليغاتي ارسال شده به مشتركان تلفن همراه شناسايي و سرشماره هاي مربوط به آن قطع شود.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران سوم دي ماه همان سال اعلام كرد تا پيش از اين بايد پنج شكايت از يك شماره درباره ارسال پيامك مزاحم ثبت مي شد كه اين ميزان اكنون به 2 شكايت كاهش يافته است.
«حسين فلاح جوشقاني» افزود: اگر 2 شكايت درباره مزاحم بودن پيامكي در سامانه 195 به ثبت برسد، رسيدگي به اين شكايت ها در دستور كار قرار مي گيرد.
معاون وزير ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه 300 شكايت در سامانه 195 خبر داد و گفت: اگر محرز شود يك پيامك تبليغاتي براي كاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فيلتر مي كنيم.
وي به مسدود شدن سرشماره يكي از اپراتورها اشاره كرد و افزود: سرشماره اي از يكي از اپراتورها با آنكه پيامكهاي مناسبي را ارسال ميكرد، مسدود شد، زيرا اپراتورها در قالب پيامكهاي ارسالي فقط بايد در زمينه مسائل مرتبط با خود اطلاع رساني كنند.
اقتصام**2078**2025
اختصاصي ايرنا
اپراتورها به دريافت كنندگان پيامك هاي تبليغاتي بسته تشويقي مي دهند
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر:
82908765
تهران - ايرنا - رئيس سازمان تنظيم مقررات راديويي از طراحي سامانه اي خبر داد كه با اجراي آن، اپراتورها ملزم مي شوند به مشتركاني كه از سيم كارت هاي شخصي پيامك تبليغاتي دريافت مي كنند، بسته تشويقي ارايه كنند.