۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82909088
T T
۰ نفر
172 ميليارد ريال اعتبار اشتغالزايي به گناباد اختصاص يافت

گناباد-ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 172 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار اشتغالزايي در بخشهاي تبصره 18(اشتغال فراگير) و حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال روستايي امسال به اين شهرستان اختصاص يافت.

محمدعلي نبي پور روز سه شنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد افزود: در اين ارتباط 21 طرح براي بهره گيري از 43 ميليارد و 960 ميليون ريال تسهيلات به كارگروههاي مربوطه ارسال شد كه از اين تعداد 12 طرح به بانكهاي عامل معرفي شدند و بقيه برگشت خورده و يا در دست بررسي است.
وي همچنين از عملكرد ضعيف كميته فني كارگروه اشتغال گناباد در بررسي نخست طرحهاي اشتغالزايي انتقاد و بيان كرد: اين مسئله موجب شده برخي از طرحها بعد از ارسال به كارگروههاي استاني به دليل نبود توجيه اقتصادي برگشت بخورد.
فرماندار گناباد ادامه داد: بايد طرحهاي ثبت شده در سامانه مربوطه اشتغال براي رفع هرگونه مشكلات احتمالي در مدتهاي معيني توسط مسئولان و كارشناسان ذيربط رصد شوند تا در صورت هرگونه مشكلات احتمالي نسبت به رفع آنها اقدام شود.
رئيس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد هم در اين نشست گفت: هشت ميليارد و 900 ميليون ريال تسهيلات رونق توليد به واحدهاي توليدي اين شهرستان طي يك ماه گذشته پرداخت شد.
172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غيرفلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي در شهرستان گناباد فعاليت دارند كه براي راه اندازي آنها هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي سه هزار و 284 نفر بطور مستقيم و دو برابر اين تعداد بطور غيرمستقيم اشتغال ايجاد شده است.
مركز شهرستان 88 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/1858