۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82913936
T T
۰ نفر

93 درصد ویزای كار آمریكا به هندی ها رسید

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82913936
93 درصد ویزای كار آمریكا به هندی ها رسید

دهلی نو - ایرنا - بر اساس آخرین گزارش كنگره آمریكا، بیش از 93 درصد كسانی كه در این كشور ویزای كار دریافت كرده اند در هند به دنیا آمده اند.

به گزارش ایرنا در روز یكشنبه به نقل از روزنامه 'ایندین اكسپرس' ، شهروندان چینی با اختصاص 5 درصد از این نوع ویزا به خود در ردیف دوم قرار دارند در حالی كه بقیه كشورهای جهان در مجموع تنها 2 درصد ویزای كار آمریكا را دریافت كرده اند.
این گزارش تنها به بررسی آمار این بخش در سال 2017 پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در فاصله زمانی 2015 تا 2017 در مجموع نزدیك 130 هزار درخواست برای ویزای كار در آمریكا مورد پذیرش قرار گرفته است.
بیش از یك پنجم هندی هایی كه ویزای كار دریافت كرده اند در ایالت كالیفرنیا كه از نقاط تمركز شركت های فعال در حوزه های فناوری اطلاعات است، مستقر هستند.
در سالهای اخیر درخواست دریافت شهروندی مهارت - مدار از سوی شهروندان هند و چین در آمریكا به شدت افزایش یافت كه باعث نگرانی مقامات این كشور درباره ایجاد جوامع خاص شد بخصوص آنكه بیشتر درخواست كنندگان پس از مدتی برای خانواده های خود نیز درخواست اقامت می دادند. همین امر باعث شد كه دولت آمریكا مقررات مربوط به اعطای اینگونه پروانه اقامت را سخت تر كند.
قوانین جدید كار آمریكا دریافت روادید كار از سوی شركت ها و اشخاص خارجی را بسیار سخت كرده، چرا كه دولت آمریكا تصمیم گرفته است از تمدید سه ساله روادید برای افرادی كه موفق به دریافت روادید كار (H1 B) شده اند، خودداری كند.
از آنجا كه هندی ها و شركت های فناوری اطلاعات هند بزرگ ترین گروه خارجی هستند كه در آمریكا از این نوع روادید استفاده می كنند، این قوانین جدید بر آنها بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت. علاوه بر این تمدید نشدن روادید، تبدیل آن به 'گرین كارت' آمریكا را تقریبا غیرممكن می كند.
سازمان خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریكا اعلام كرده است كه از این پس از شركت های متقاضی استخدام شهروندان خارجی باید مدارك بیشتری جهت اثبات مفید بودن این افراد در مشاغل خاص ارائه دهند. البته نكته مهم درباره این قانون جدید آن است كه حتی اگر فردی برای شغلی مناسب تشخیص داده شد، تنها زمانی كه شركت ها افراد را برای مدت كمتر از سه سال استخدام كنند، روادید كار برای شخص مورد نظر صادر می شود.
پیش از این مدت اقامت یك فرد كه با روادید كار وارد آمریكا شده بود سه سال در نظر گرفته می شد. وی پس از اتمام دوره خود می توانست تنها با پاسخگویی به چند سوال برای تمدید روادید خود اقدام كند. اما در طول یك سال گذشته دولت ترامپ تمدید روادید كار را مشكل تر كرده است.
این امر شركت های فناوری اطلاعات هند را مجبور كرده تا از كاركنان خود درخواست كنند تا زودتر از سه سال به هند بازگردند.
شركت های هندی همچنین در یك سال گذشته درخواست برای دریافت روادید كار آمریكا را كاهش داده اند.
ار چاندرا شكار رئیس اتحادیه شركت های فناوری اطلاعات هند موسوم به 'ناسكام' گفت: یك پلیس مهاجرتی به سختی خواهد توانست رابطه تخصص فرد با شغل مورد نظر را تشخیص دهد كه این امر سبب خواهد شد با ورود تعدادی از افراد به صورت انتخابی مخالفت شود.
چاندرا شكار تاكید كرد: آمریكا دارای كمبود كارمندان ماهر در زمینه علوم، تكنولوژی مهندسی و ریاضی است و محدودیت های جدید به شركت های آمریكایی در این زمینه صدمه خواهد زد.
شركت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه كشی امریكا برای دریافت روادید كار شركت می كنند.
بر اساس گزارش مجله جهان كامپیوتر در آمریكا، نزدیك به 86 درصد از روادید H1-B در این كشور در مشاغل مربوط به علوم كامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در اختیار هندی ها قرار می گیرد.
بر اساس پیش نویس دستور جدید دولت ترامپ، همسران دارندگان روادید H1-B در قانون جدید آمریكا اجازه كار نخواهند داشت.
روادید H1-B آمریكا برای كارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. آمریكا در سال ، بیش از 65 هزار روادید كار H1B صادر می كند. نوع دیگری از روادید كار آمریكا L1 نام دارد كه برای انتقال كارمندان شركت ها به این كشور مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شركت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.
ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری آمریكا با انتقاد از صدور روادید كار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم بر امكان شغل یابی كارمندان آمریكایی تاثیر می گذارد.
آساق**1424**1337