۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82916017
T T
۰ نفر

دهنوی: محبت به همسر ملاك ایمان به خدا است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82916017
دهنوی: محبت به همسر ملاك ایمان به خدا است

كیش - ایرنا- كارشناس مسائل خانواده عنوان كرد كه محبت كردن به همسر از ملاك های سنجش ایمان افراد به خداوند است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین دهنوی دوشنبه شب در جشن استقبال از ماه مبارك رمضان در مركز همایش های بین المللی جزیره كیش افزود: بدون تردید ترسیم یك ماه رمضان با عباداتی خوب در گرو ایجاد كانون گرم خانواده و رعایت حقوق همسر است.
وی گفت: در ماه مبارك رمضان نقش بانوان پررنگتر است و در واقع نقش محوری ایجاد این كانون گرم در ماه مبارك رمضان را زنان عهده دارند.
دهنوی با تاكید بر اینكه در این ماه مبارك رمضان همسران بر گردن یكدیگر حق معنوی دارند ، تصریح كرد: رفتار نیكو، برخورد حسنه و كردار پسندیده مردان، مهمترین وظیفه و حق معنوی همسران بر گردن مردان است.
این كارشناس خانواده با بیان اینكه معاشرت و رفتار مردان با همسرانشان بویژه در این ماه رمضان باید منجر به معروف شود اظهار كرد: ترش رویی ، تندخویی، دادزدن، ناسزا گویی و كتك زدن در خانواده مسلمان و پیرو اهل بیت (ع) جایگاه ندارد.
وی به اهمیت جایگاه زن از نگاه اسلام و روایات دینی پرداخت و گفت: رسول اكرم (ص) در سیره عملی خود بانوان را به ریحانه ، گل و جام های بلورین شكننده تشبیه كرده است كه باید با مهربانی و عطوفت با آنها رفتار كرد.
دهنوی همچنین بر حق معنوی مردان بر گردن زنان در خانواده های مسلمان اشاره كرد و افزود: اطاعت از همسر مهمترین حق معنوی مردان بر گردن زنان است.
این كارشناس خانواده خاطرنشان كرد: بانوان مسلمان ما لازم است حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند كه هرگز با همسرش بگو مگو نكرد.
وی گفت: اطاعت از همسر مهمترین توصیه اهل بیت (ع) به بانوان مسلمان است.
6993