۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۴
کد خبر: 82916777
T T
۰ نفر
متهم اصلي قتل عام مردم فلسطين دولت آمريكا است

تهران- ايرنا- ستاد حقوق بشر در بيانيه اي درباره قتل عام مردم فلسطين در روز نكبت تاكيد كرد: متهم رديف اول جنايت روز گذشته- دوشنبه- دولت آمريكا است كه با افتتاح سفارت خود در قدس، چراغ سبز را به رژيم صهيونيستي براي قتل عام زنان و كودكان مظلوم فلسطيني، نشان داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، در اين بيانيه كه امروز - سه شنبه- صادر شده، آمده است: در سالروز اشغال اراضي فلسطينيان (روزنكبت) توسط رژيم صهيونيستي با حمايت مدعيان دموكراسي و حقوق بشر، روز گذشته سراسر فلسطين و به ويژه نوار غزه، عرصه وحشيگري نظاميان صهيونيسم و صحنه قتل عام فلسطينياني شد كه ساليان متمادي است آرزوي زندگي در صلح و بازپس گيري سرزمين خود را دارند.
ستاد حقوق بشر در اين بيانيه افزود: كشتار وحشيانه 61 غيرنظامي فلسطيني از جمله شهادت كودك شيرخواره 8 ماهه و چندين كودك ديگر، در كنار زخمي شدن بيش از 2700 شهروند فلسطيني، دل هر انسان آزاده‌اي را به درد مي‌آورد. متهمان رديف بعدي، دولت‌هاي غربي و برخي رژيم‌هاي مستبد منطقه هستند كه با سكوت و سازش خائنانه خود، بر بي رحمي و گستاخي اين غده سرطاني افزوده‌اند.
ستاد حقوق بشر با محكوم كردن اين جنايت وحشيانه و اعلام همبستگي با مردم ستمديده و مظلوم فلسطين، از سازمان‌ها و مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي مي‌خواهد تا با اقدام عاجل و مسئولانه، فشار‌ها بر رژيم غاصب صهيونيستي براي توقف سركوب و كشتار مردم فلسطين را افزايش دهند و سردمداران اين رژيم را به عنوان جنايتكار جنگي، به محاكم ذي صلاح معرفي كنند.
ستاد حقوق بشر در بيانيه خود از همه ملت‌هاي مسلمان و آزادي خواهان جهان درخواست كرد تا با برگزاري راهپيمايي و تجمعات اعتراض‌آميز، با محكوم كردن قتل عام فلسطينيان به دست صهيونيست‌ها در روز نكبت و اقدام خبيثانه و خلاف حقوق بين الملل دولت ترامپ در انتقال سفارت آمريكا به بيت‌المقدس، به حمايت از مردم ستمديده و مظلوم فلسطين بشتابند.
اجتمام * 1193* 3063
۰ نفر