۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82920554
T T
۰ نفر

2757 كيلوگرم مواد مخدر در جنوب شرق كشور كشف شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82920554
2757 كيلوگرم مواد مخدر در جنوب شرق كشور كشف شد

زاهدان - ايرنا - جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامي اين استان در درگيري با سوداگران مرگ موفق به كشف 2 تن و 757 كيلوگرم موادمخدر و دستگيري هشت قاچاقچي حرفه اي و سابقه دار شدند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ احمد طاهري روز يكشنبه در اين باره اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان هاي مهرستان و ايرانشهر در سلسله عمليات هاي مبارزه با قاچاقچيان مسلح با پشتيباني فني پليس مبارزه با موادمخدر استان يك باند بزرگ كه با استفاده از خودروهاي كوهستاني قصد جابه جايي مواد افيوني در منطقه را داشتند، شناسايي كردند.
وي افزود: پس از چندين هفته رصد مسيرهاي تردد اعضاي اين باند، يگان هاي عملياتي پليس با شناسايي خودروهاي قاچاقچيان در يك درگيري مسلحانه موفق به دستگيري پنج نفر از سوداگران مرگ، توقيف سه دستگاه خودرو پژو 405 و كشف يك تن و 993 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك به همراه 2 قبضه سلاح كلاش و 2 قبضه سلاح شكاري شدند.
وي با اشاره به يك عمليات موفق پليسي ديگر، گفت: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت يك باند قاچاق موادمخدر و انتقال مواد افيوني توسط اعضاي اين باند در هامون و ارسال به ساير استان هاي كشور، تيمي از ماموران انتظامي اين شهرستان و زابل با همكاري پليس مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوي پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: ماموران پس از انجام اقدامات شبانه روزي و كنترل افراد مظنون در اين رابطه موفق شدند محل دپوي موادمخدر را در منزلي در شهرستان هامون شناسايي و با هماهنگي قضايي از محل مورد نظر 518 كيلوگرم هروئين، 154 كيلوگرم ترياك و 92 كيلوگرم شيره ترياك را كشف كنند.
طاهري با اشاره به دستگيري سه قاچاقچي در اين عمليات تصريح كرد: ماموران در اين عمليات علاوه بر موادمخدر، يك دستگاه خودرو تويوتا و 2 قبضه سلاح كلاش به همراه مقادير قابل توجهي مهمات را كشف كردند.
وي خاطرنشان كرد: يكي از ماموريت هاي مهم پليس مبارزه با هرگونه حمل، نگهداري، خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلاي خانمان سوز جامعه است و برخورد نيروي انتظامي در اين رابطه محكم، قاطع و مستمر خواهد بود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان پيشروترين استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
اين استان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) به مركزيت زاهدان افزون بر 1100 كيلومتر مرز زميني با افغانستان و پاكستان دارد.
شهرستانهاي مهرستان و ايرانشهر در جنوب و هامون و زابل در شمال زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان قرار دارند.
3042**6081