۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82920641
T T
۰ نفر

2میلیون راس دام در اردبیل علیه تب برفكی مایه كوبی شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82920641
2میلیون راس دام در اردبیل علیه تب برفكی مایه كوبی شد

اردبیل - ایرنا- مدیركل دامپزشكی استان اردبیل گفت: تاكنون 2 میلیون راس دام سبك و سنگین در این استان بر علیه بیماری تب برفكی مایه كوبی شده اند.

به گزارش ایرنا ، دكتر صادق صالحی روز یكشنبه به خبرنگاران افزود: مشكلی از بابت تامین واكسن تب برفكی در استان وجود نداشته و مایه كوبی در جمعیت دامی استان همچنان در جریان است.
وی بیان كرد: مایه كوبی در جمعیت دامی سبك استان با اولویت دام های كوچ رو و عشایر و نیز در جمعیت دامی سنگین همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینكه مایه كوبی دام های سبك به صورت كاملا رایگان و با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی انجام می شود، اضافه كرد: واكسن مورد نیاز برای دام های سنگین منطقه تامین شده و طرح ضربتی مبارزه با این بیماری با اولویت مناطق پرخطر و ریسك پذیر در حال اجراست.
مدیر كل دامپزشكی استان ادامه داد: در دام های سنگین فقط هزینه واكسن وارداتی از دامدار اخذ و هزینه عملیات مایه كوبی با تامین منابع مالی اجرای طرح از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.
دكتر صالحی با تاكید بر لزوم همكاری دستگاههای اجرائی در این حوزه، خواستار همكاری رسانه ها در جهت اطلاع رسانی و آموزش دامداران، دامپروران ، روستائیان و عشایر منطقه و سایر گروههای هدف در مبارزه با این بیماری شد.
وی از عموم دامداران ، دامپروران و روستائیان استان خواست در راستای پوشش حداكثری این طرح با گروه های سیار مایه كوبی همكاری لازم داشته باشند.
3006/6016