۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82921719
T T
۰ نفر

اعضاي باند كلاهبرداري اينترنتي در هرمزگان دستگير شدند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82921719
اعضاي باند كلاهبرداري اينترنتي در هرمزگان دستگير شدند

بندرعباس- ايرنا - فرمانده انتظامي هرمزگان گفت: 4 نفراز اعضاي يك باند اينترنتي در استان كه با راه اندازي سايت هاي پولشويي اقدام به كلاهبرداري يك هزار و 480 ميليارد ريال كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش ايرنا، سردار عزيزالله ملكي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين افراد در فضاي مجازي و پيام رسان هاي خارجي، سايت ‌هاي شرط بندي و پولشويي به صورت گسترده راه اندازي كرده كه رسيدگي به اين موضوع، در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.
وي بيان داشت: 2 نفر از اعضاي اين باند در مخفيگاهشان در بندرعباس و 2 متهم ديگر نيز در تحقيقات بيشتر در يكي از استان هاي كشور شناسايي و دستگير و به پليس فتا در هرمزگان منتقل شدند.
فرمانده انتظامي هرمزگان اظهار كرد: متهمان در بازجويي هايي انجام شده با سند و مدرك موجود، اعتراف كردند كه براي كسب درآمد، با همكاري يكديگر اقدام به راه‌اندازي سايت هاي شرط‌ بندي و درگاه هاي پرداخت آنلاين جعلي در فضاي مجازي كرده اند.
ملكي بيان كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، تعداد زيادي كارت بانكي و هم چنين تجهيزات جعلي شامل مُهر، اوراق و مدارك هويتي افراد مختلف كشف شد.
وي ياد آور شد: در بررسي تراكنش حساب‌ هاي متهمان، مشخص شد مبلغ يك هزار و 480 ميليارد ريال گردش حساب داشته‌ اند كه 12 ميليارد ريال در حساب آنان مسدود شده و رسيدگي به پرونده اعضاي اين باند، همچنان ادامه دارد.
اين مقام انتظامي هشدار داد: فضاي مجازي بويژه شبكه هاي اجتماعي خارجي، به هيچ عنوان محيط امني براي مبادله پول و انجام اينگونه فعاليت ها نيست.
وي از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشكوك در فضاي مجازي از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.CyberPolice.ir بخش فوريت هاي سايبري و گزارش هاي مردمي، اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان اقدام شود.
ملكي گفت: پليس با عاملان اينگونه اعمال مجرمانه با قاطعيت برخورد مي كند.
7195/ 6048