۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82929208
T T
۰ نفر

سالن ژیمناستیك خراسان شمالی بزودی افتتاح می شود

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82929208
سالن ژیمناستیك خراسان شمالی بزودی افتتاح می شود

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: سالن ژیمناستیك استادیوم تختی تا پایان ماه مبارك رمضان در صورت نصب كفپوش قابل بهره برداری است.

محمد بروهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال گذشته برای این پروژه ورزشی مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار منظور شد و اكنون پیمانكار در حال انجام كار است تا پروژه را تحویل دهد.
وی گفت: خریداری تجهیزات این مكان ورزشی به مبلغ 500 میلیون تا یك میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد كه در سال جاری انجام می شود.
بروهی درباره تحویل سالن ژیمناستیك مجموعه ورزشی علیدخت به مستاجر اظهارداشت: این كار اشتباهی بود كه مدیران قبلی انجام دادند، آنها فقط به دنبال درآمدزایی بودند اما پس از پایان قرارداد، این سالن برای انجام تمرینات در اختیار هیات تكواندو قرار می گیرد.
وی گفت: با بهره برداری از سالن ژیمناستیك استادیوم تختی به عنوان خانه تخصصی این رشته ورزشی دیگر نیازی نیست كه سالن مجموعه ورزشی علیدخت نیز در اختیار این هیات باشد به علت اینكه هیات هایی مانند تكواندو، ووشو و ورزش های رزمی در استان نیز محلی برای تمرین ندارند.
پیش از این حبیب وحیدی رئیس هیات ژیمناستیك خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود كه سالن ژیمناستیك استادیوم تختی مركز استان نیز بعد از گذشت 9 سال، هنوز ناتمام مانده و به بهره برداری نرسیده است.
به گفته وحیدی، سالن ژیمناستیك مجموعه ورزشی علیدخت با تمام امكانات ورزشی طبق دستورالعمل ماده 88، پس از انجام كار مزایده به مستاجر تحویل داده شد.
وی گفته بود: اكنون برای انجام تمرینات ورزشكاران این رشته ورزشی برای آماده سازی برای مسابقات قهرمانی كشور، سالن ژیمناستیك در مجموعه ورزشی علیدخت را از ساعت 19:30 تا 22:30 دقیقه اجاره كرده ایم كه بسیار ساعت نامناسبی است.
وحیدی افزوده بود: اداره كل آموزش و پرورش استان نیز سالن ژیمناستیك خود را در اختیار این هیات قرار داده است اما تجهیزات و امكانات آن برای انجام تمرینات كامل نیست.
وی نداشتن آموزش پایه در هیات ژیمناستیك شهرستان و استان را از دیگر مشكلات پیش رو عنوان كرد و گفت: 70 تا 80 درصد از سالن های خصوصی به جای ارائه آموزش، به دنبال درآمد زایی هستند.
در خراسان شمالی یك هزار و 500 بیمه شده ورزشی و 200 مربی در رشته ژیمناستیك فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042