۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82929290
T T
۰ نفر
توجه به امنيت غذايي پيشگيري سلامت محور است

كرمان - ايرنا - سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان با بيان اينكه امنيت غذايي موضوعي مهم و پيش درآمد سلامت است گفت: زماني در زمينه امنيت غذايي اقدام انجام مي دهيم در حقيقت اقدامات پيشگيرانه انجام مي دهيم و هزينه اين اقدامات از هزينه هاي درمان كمتر است.

به گزارش ايرنا، حميد ملانوري روز سه شنبه در نشست بررسي سند امنيت غذايي استان كرمان افزود: بر اساس فضاي فعلي و تهديدات بيوتروريسم بايد نظارت ها بويژه در مراكز عرضه سموم جدي تر صورت گيرد.
وي با بيان اينكه كرمان استاني به معناي واقعي توليد كننده است ادامه داد: يكسري از توليدات استان كرمان، نيازهاي ساير استان ها و كشورها را نيز تامين مي كند.
وي بيان كرد: كرمان در كنار توليداتي كه دارد، يكي از استان هاي بحراني در حوزه منابع آبي است و از مجموع آب هاي استحصالي پنج درصد صرف بهداشت و آشاميدني شده و ما بقي در ساير بخش ها از جمله كشاورزي، صنعت و خدمات صرف مي شود.
وي گفت: اشكالات بسياري از كشتارگاه هاي صنعتي دام و طيور استان كرمان در سال هاي اخير رفع شده و مشكلات ساير واحدها نيز بايد با ورود و كمك بخش خصوصي بر طرف شود.
وي افزود: ضمن آنكه به تمامي اسناد تدوين شده در حوزه سلامت تاكيد مي كنم، نياز است بر مراكز عرضه سموم توجه ويژه اي شود.
معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان گفت: كشتارگاه هاي فاقد پيش سردكن نيز بايد هر چه سريعتر نسبت به تجهيز واحد خود اقدام كنند.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمان نيز گفت: كار تدوين سند امنيت غذايي استان بر مبناي تاكيدات استاندار كرمان در سال 92 آغاز و در سال 94 نهايي شده است و در اين راستا اسناد بالادستي نيز مورد توجه قرار گرفته است.
زهرا موسي پور افزود: توليد نان سالم، تامين و ارتقاي كيفيت آب آشاميدني، نظارت بر توليد گوشت قرمز، گوشت طيور و شير خام، كاهش سموم و آلايندگي زيست محيطي، ارتقاي بهداشت محيط مراكز عرضه و كاهش آلودگي هاي ميكروبي و انگلي سبزي و صيفي جات از جمله مواردي است كه در تدوين سند امنيت غذايي استان كرمان مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: تهيه اسناد امنيت غذايي در شهرستان هاي استان كرمان نيز بصورت جدي دنبال شده است.
وي با تاكيد بر اينكه استان كرمان در تدوين سند امنيت غذايي به استاني الگو تبديل شده است گفت: نياز داريم كه اسناد استان نيز بصورت مرتب مورد ارزيابي قرار گرفته و مشكلات احتمالي آنها رفع شود.
مديركل غله استان كرمان نيز با بيان اينكه با اجراي سند امنيت غذايي استان كرمان، كيفيت گندم توليدي رشد بسيار بالايي داشته است گفت: از زمان اجراي اين سند، در حوزه حمل و نقل گندم و آرد نيز نظارت بيشتري مد نظر قرار گرفته است.
مجيد بيگلري افزود: افتتاح سيلوي سيرجان و نيز افتتاح سيلوهاي بخش خصوصي نيز در راستاي اجراي سند امنيت غذايي استان كرمان انجام شده است.
وي بيان كرد: حذف افزودني هاي غيرمجاز در نان نيز در راستاي اجراي سند امنيت غذايي انجام شده و در حال حاضر استفاده از اين افزودني ها در استان به صفر رسيده است.
وي ادامه داد: نرخ نان طي چهار سال بدون تغيير بوده كه موجب بروز مشكلاتي براي نانوايان شده است.
مديرعامل آب منطقه اي استان كرمان نيز با اشاره به اينكه بحث آب در كشور و استان كرمان وضعيت ويژه اي دارد، گفت: اوضاع و احوال آب در استان كرمان خوب نيست.
محمد عليزاده افزود: مديريت در آب مديريت بحراني است و در بحران نيز بايد تصميمات كوتاه مدت گرفته شود و در اين زمينه بايد كار زيادي صورت گيرد.
3029/7440